• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Therése 2006-07-01

LWI

Jag är inne på min 16 dag och gått ner 9 kg. Om det är första gången du går på detta så ska du veta att man kan stanna till på vågen ett tag. Kan ta upp till 1-1½ vecka innan man ser nåt nytt på vågen, men ge inte upp för det. Jag håller tummarna för dig, och för alla andra som kämpar också.

• svessan

va? 9kg på 16 dagar, det var inte dåligt, vad är det för metod, cambridge? (skulle gärna läsa hela tråden men den är liiite lång).

När ska man börja gå ner i vikt tycker ni om det är ca 4-5 kg man vill gå ner. Känns som om jag börjar nu kommer jag hinna gå upp det till sommaren igen(

• Therése 2006-07-01

svessan

Ja det är Cambrigde vi går på. Men 4-5 kilo det klarar du lätt utan drastiska dieter. Börja gå i trappor istället för hiss så går du ner dina kilon lätt. Lycka till.

• Carambole

Jag skulle vilja inflika att det beror ju otroligt mycket på utgångsläget hur snabbt man kan gå ner ex. 5 kg. För en som väger 110 kg går det mycket fortare att gå ner 5 kg än för en som väger 55 kg.

• Drakdal

Jag är som sagt inne på min andra vecka med GI och jag har svårt att äta tre-fem mål om dagen. Just nu blir det lätt att jag bara äter två och lite nötter emellan. De dagar jag har skola så att jag börjar 8.30 eller så är det inga problem men de andra dagarna skjuter jag på frukosten till typ tolv och då finns det ingen tid kvar till två mål till. Jag vet att det är viktigt att äta regelbundet men direkt på morgonen har jag svårt att få i mig så mycket och då blir det att jag går ut med hunden på en långis istället... och sen är klockan tolv. Skit ni förstår kankse vad jag menar. Dessutom har man ju nästan aldrig föreläsningar längre så...

Peppad är jag i alla fall och har inte fuskat med något annat. Nej nu ska jag gå och laga lite mat:D

• sweet saint

ja.. jag vet.. det ar lite svart att fa i sig all mat. Men man kan ju inte tvinga sig. Det man kan gora ar ju att ta mindre portioner av allt!!?
    Det ska bli sa himla kul att vaga sig pa fredag!!!
    Tror det ar forsta gangen som jag ser framemot det!!
    Det ar sa himla kul nar man kanner att man hittat nagot som man vet kommer att funka!!

Frukost: Agg smorgas (jattefullkorn )
    Lunch: curry kyckling med pizzasallad och lite smal ost
    Middag; biff med mozzarellasallad (gottigottgott)
    Mellanmal: latt yoghurt m frysta bar och linfro

• lilla-Angelina

Jag vågar absolut inte ställa mig på vågen men kommer mäta mig igen på måndag. HOPPAS jag gått ner annars dör jag...

• sweet saint

har du foljt GIs regler for fas 1 sa kommer du inte fa nat annat resultat an antingen minskning i kg eller cm!!

• Bröllopstokiig

Alltså jag måste få stoppa här!
    Vad får dig att tro att det går fortare?? Ursäkta men jag tar jäkligt illa upp när någon säger så! Att det skulle vara lättare på något vis att gå ner för man väger mycket. NEJ så är det INTE.
    Det jag skulle kunna tänka mig är att om man hastigt gått upp så är det lättare att gå ner.

Samma som att förutsätta att en person som har över 20 kg övervikt skulle vara en slö j***l som bara sitter framför tv:n å äter.
    Tack, men man mår nog dåligt som det är så hej hej

• caprea

Jessie 76 Jag tror inte att Carambole menade att någon skulle ta illa upp. Men det är faktiskt sant att om man har mycket övervikt så är det lättare att gå ner de första kilona. På samma tid som en på 55 kg går ner 5 kg kan en som väger 80 gå ner kanske 10-15 kg.

Det andra jag vill säga till er som äter bantningskurer etc, (kör själv med cambridge) Tro inte att ni kan äta en kur, gå ner massa kg och sen gå tillbaka att att dåligt som ni (kanske) gjorde innan. Viktminskning handlar om kost OCH motion, inte bara den ena. Själv byter jag ut en måltid om dagen mot en cambridge och äter inga sötsaker i veckorna + att jag försöker träna minst 2 gånger i veckan. Den bästa motionen är den som blir av, kanske är det att dammsuga huset en dag, promenera en annan... Lycka till tjejer!

Oj vad långt de blev... =/ hoppas ni orkar läsa =)

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg