• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Jessie76

Caprea - jag tycker inte man kan säga så, hur vet du det förresten? Allt är ju helt individuellt, det är ju det vi pratar om här eller hur? Det är som myten att vi som e stora tål mer alkohol än smala människor - not! Kom inte här med klyschor tack! Tro mig, jag vet. Annars vore jag inte här med mitt problem.

Brud 2006/07 - va gulligt... Klart du får vara här - alla får vara här, bara man inte e dum Glöm igårkväll, du var säkert jätteduktig på dagen, eller? Själv åt jag korv igår och det "får" man inte tror jag enligt GI eftersom d e potatismjöl i nästan all korv, visst är det så ni som kan?
    Jag har mailat till hon som har Cambridge här uppe, men nu undrar jag - blir man inte matt i början iaf? Är så rädd att bli argare än jag är just nu pga rökningen... hehe.. Kanske inte blir nåt bröllop i juli om humöret blir värre

• Isabeau

Brud 2006/07: klart du får va kvar! Jag tror att alla här får bakslag, det hör liksom till. Jag hade ju min semmelorgie förra veckan, men det är bara att bita ihop och ta nya friska tag. Skickar en kram!

Sweet saint: jag har sagt att jag ska väga mig på måndagar, men kan nog inte hålla mig så länge , är ju så nyfiken..

• Meddelande borttaget
  • sweet saint

isabeau:
    jooooo vänta.. då blir ju resultatet större på nåt sätt...

• Therése 2006-07-01

Tänkte att jag måste få skryta lite här nu. Dag 17 med cambridge och har gått ner 11 kg :) Och mer blir det, om jag så ska gå på ren kur tills sommaren.

Den lyckliga bruden

Det kostar 440:- i veckan och kan kosta mer om du vill gå på gruppmöten osv.

• tvillingsjäl

Jessie76:

Jag tror inte heller att hon menade ngt illa, självklart är det individuellt hur det går med viktminskning men man kan faktiskt säga att vanligtvis går det fortare att tappa i vikt om man är aningen större, speciellt i början! Tex för mig nu som ska gå ner dom sista kilona, där sitter fettcellerna oftast lite hårdare så jag måste jobba jäkligt högintensivt för att jobba bort fettet!

I början när man börjat träna så bränner du fler kalorier under tiden du gör en aktivitet än vad du kommer att göra senare därav att man går ner fortare i början, kroppen har inte hunnit vänja sig ännu. När den gör det kommer kaloriförbrukningen att minska vid samma aktivitet....

• tvillingsjäl

Förresten Jessie76, har du slutat röka??!! Wow!! Det är starkt gjort!! Du är jätteduktig! Då kanske cambridge blir tufft? Det är väl pulver va?

• lilla-Angelina

Pust idag är det min 4e dag i rivstart gi metoden...Känns jobbigt..fortsätter att äta min halloumiost och ägg fast d känns fel eftersom d ä så fett...

Vad sägs om o ses i chatten vid 20 o diskutera vidare om olika bantniningsmetoder och peppa varanda?Jag skulle verkligen behöva lite uppmuntran...

• Brud 2006/07

Tack alla för stödet och peppningen!
    På dagarna går det oftast jättebra, det är på kvällarna (och helgerna) som det är svårt.
    Men jag och min m2b har bestämt oss för att nu är det hög tid för oss båda att lyckas med viktnedgången!
    Vi behöver båda två gå ner ca 10 kg. Det vore väldigt skönt om man hade kommit en bit på väg till sommaren i alla fall.
    Jag måste skärpa mig på kvällarna... det är som att jag inte kan kontrollera mig själv ibland...

Oj, nu blev det visst lite långt!! ;)

(skriver nog en rad ikväll när suget kommer!)

• Jessie76

Förstår vad ni alla menar och jag är inte "arg" på någon speciell (vill bara göra klart det..) utan irriterad på att man sorterar in detta i fack. Jag tycker inte man kan göra det, som sagt, för allt e individuellt (precis som att sluta röka, lättare för vissa å svårare för vissa).

Varför man reagerar så starkt är nog för att jag har kämpat i så många år men kommer ner de första kilona ens! Jag lever sundare än nästan alla mina vänner - tjocka eller smala - och ingen fattar varför jag är så stor. (Väger INTE 110 kilo by the way, inte för att det spelar nån roll men ändå..)
    Har däremot en kompis som har vägt alla vågens siffror tror jag - hon gick upp massor drastiskt, och nu har hon gått ner 21 kilo av dom ganska snabbt. Hon sitter och säger åt mig att: "det är bara ut å gå och sluta med godis" - hmmm gör jag redan x 5 och äter i princip inge... Så, jag tycker inte vi ska prata om det nåt mer för jag personligen tar illa upp.
    Tack

Nu har både min frisör som ska göra håret på mig å tärnorna avbokat (pga barnafödsel...suck...) och nu ringde prästen och han kan inte heller... Nu röker jag snart igen

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg