• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Jessie76

Tack förresten TS! Och du - varför tror du det blir svårare med C-metoden? Jag är så nyfiken på den, för det verkar gå fort...

• sweet saint

Jessie76:
    personligen vill jag avstå från komentarer om pulverdieter, men jag vill bara säga att jag hoppas att du fortsätter kämpå med GI/VV. Tänk på att det kan vara så att du äter för lite och därför inte går ner...
    Min mail adress: mirramiss@hotmail.com
    Maila mig... (om du vill)

• Therése 2006-07-01

Jessie76

Cambrigde kuren är väldigt bra och effektiv. Det här är inget buffel och båg pulver som vissa vill få det att låta som här. Övervikts enheten på Carolinska sjukhuset i stockholm använder det. Men man måste vara helt mentalt förberedd på att gå ner i vikt, annars är det lätt att hoppa av och gå upp i vikt igen, för det va så lätt att gå ner i vikt första gången. Och enligt mina erfarenheter så lär man ha lite mer övervikt än 5 kilo då man lär köra på pulvret i mer än 1 vecka för dom första 2-3 kilorna som man tappar bara är vatten och kommer tillbaks när du börjar äta igen (då salt i maten binder vätska). Så ca 2 veckors kur, och sen vara nogran när man är klar, att äta mindre, motionera och dricka mycke vatten för att kunna behålla vikten.

Det svåra är inte att gå ner i vikt, utan att behålla den.

Du kan få mer info på www.cambrigdekuren.se och www.viktklubben.nu

• ezzy

Kan varmt rekommendera GNLD:s GR2 Control. (måltidsersättning) Smakar som en shake, men innehåller näring som en hel måltid. GR2 ger dig massor med energi och du kommer garanterat gå ner massor i vikt.
    Ezzy

• ezzy

Här kommer ett bra exempel på hur ni tjejer kan få er önskan uppfylld...att gå ner i vikt till bröllopet; Änvänd er av GR2 viktkontroll från GNLD. (Glycemisk Response Controll)GR2 hjälper till att lära dig att skapa sunda matvanor med rätt sorts föda. Du får kontroll över dina matvanor och uppnår ditt viktminskningsmål bekvämt och säkert. Systemet bygger på kroppens egna naturliga mekanismer. Genom att hjälpa kroppen undvika insulinfällan öppnas fettförbränningens dörrar medan fettlagringsdörrarna stängs. Dessutom, när nu kroppen vänjs vid föda som mximerar näringsutnyttjande och energiuttag, kan kroppen bli en fettförbränningsmaksin som ger rätt vikt och god hälsa under resten av ditt liv.
    GR2-programmet består av en måltidsersättnings"shake" som du tar 2 ggr/dag. En sak till, GR2 ger dig massor med energi!!!!
    Ezzy

• Drakdal

Hej allihopa! Det är så kul att gå in här varje dag och bli peppad! Det är så skönt att höra allt från er.

Idag gjorde jag dock något som jag hade lovat mig att endast göra EN gång per vecka nämnligen att väga mig :( men som tur är hade det gått riktigt bra och jag har tappat ytterligare ett klio sedan i måndags:D. Men jag blir såååå sur varför kan jag inte hålla mig! Men jag ska väl inte klaga om mitt dåliga omdöme endast handlar om vågen så är det ju inga större problem...

Helt rätt om att korv inte är att föredra men ät hellre en bra korv än en macka:)

kämpa på (oj lite långt kanske...)

• Isabeau

Drakdal: känner igen det där med att inte kunna hålla sig från att väga sig

Lill-Angelina: fortsätt kämpa bara!

• tvillingsjäl

Jessie76:

Anledningen att jag är lite skeptisk till pulver är för att i slutändan handlar det om att lägga om sin livsstil, om man dricker pulver lär man väl sig inget om kosthållning? Dessutom påverkar man kroppens insulinkänslighet vilket inte är bra i det långa loppet...kroppen behöver mat, tarmarna måste få jobba! Visst kanske du tappar i vikt men i början tappar du vatten å sen blir det en blandning av fett å muskler...hur länge orkar man hålla på med pulver? Du kan gå ner precis lika mycke av att köra GI fas 1 och 2 och då ÄTER du iaf mat och du bränner FETT och inte muskler...

prova hellre att köra GI stenhårt, det är bra mycke hälsosammare! Nu vill jag inte få några påhopp från er pulver-tjejer, alla gör som dom vill men det finns trådar om det på andra ställen där ni kan prata om det.

• tvillingsjäl

Förövrigt är det nu så jäävla kallt!! Man kan ju inte åka skidor!! Tur att jag har min cykel uppställd i sovrummet!

ha ha det där med att väga sig för ofta är rätt vanligt, min sambo gör det oxå! Men det kan verkligen vara rätt stora skillnader från dag till dag!

• sweet saint

Tvillingsjäl:
    Kunde inte ha sagt det bättre själv!!!!!
    Puh!!
    Usch igår var det inte så bra dag för mig..
    Åt pytt i panna till lunch och på kvällen bla 2 mackor och en kokosboll...
    Nej.. det gick inte så bra..
    Vad jobbigt allt känns när man inte har tid till att göra allt så som man vill!!!
    Idag kommer det nog att gå bättre, men är enormt besviken på mig själv då jag kom igång så bra! Är det någon som vet om jag måste börja om på fas 1 nu pga snesteg?? Eller kan jag fortsätta som jag gjort??

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg