• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • tvillingsjäl

Jessie76: Jag vill verkligen inte förnärma dig på ngt sätt och är lessen om jag gjorde det! Men jag håller ju med SS om det hon skriver, det är ju svårt att uppumntra ngn som inte äter! Det är oxå svårt att dela med sig av tips på mat osv...man kan ju liksom inte dela recept mellan varann..

Jag tycker nog att man ska låta det ta liite längre tid i såna fall än att ta till pulver...men är du sugen på att göra nåt sånt så kan du väl kanske byta ut 1 mål om dagen istället för alla?
    Dessutom reagerar jag starkt på priset, visst var det 440:- i veckan?! Det är ju helt sjukt!! Snacka om att göra sig en hacka på desperata människor som inte vill hellre än att tappa i vikt! Man får mycke god GI mat för dom summorna/månad!

Jag hoppas iaf att vi inte skrämmer dig härifrån, vill ju verkligen försöka peppa dig!!

Isabeu: Tack!!! JO det känns kanonbra, men jag vill ner ca 2-3 kilo innan jag blir helt nöjd!!!

• Jessie76

Nu släpper vi det där, det är ju synd att "dom" kände sig utmobbade här men riktigt så illa kanske det inte var...

Nä, det blir inget pulver jag tycker för mycket om mat.

Nu vill jag köra fas 1 igen. Jag skulle så himla gärna vilja att någon skriver en meny - detta SKA du laga, förstår ni? Då skulle min sambo kunna laga maten åsså värmer jag till mig å barnen då jag kommer hem. Jag har ingen lust och ingen inspiration när jag ska börja laga mat då jag kommer hem Alltså att det redan var "uträknat"....Äh jag vet inte...

Undrar hur kallt det är? Ska ut med hunden på en långis, ska bli jätteskönt!

Välkommen Miafina! Va kul med en till motiverad! Jag håller med dom andra här, kolla in GI-metoden, den är svinbra - om inte för att kroppen (min iaf ) mår bra av det! Åsså är det inga "uppoffringar" tycker jag, alltså man äter ju äkta smör å sånt. Enligt min bok iaf...

Nä, nu ska jag läsa mailen

• Jessie76

Förresten Tvsjl: Var du på Cinderella? Vilka häxor där var btw!! Jaja, whatever - hittade du nåt?? Jättenyfiken!

• tvillingsjäl

Jessie76: I boken Gi metoden av Ola L. så finns det ju menyer för dom första veckorna, då kan du ju börja där och bara justera recepten lite om du vill...

tja...ca - 10-11 å snö...men vi ska ändå ge oss ut i skidspåret...är nog en aaning crazy tror jag....

Vilka var häxor? Personalen?? jag tyckte att dom var jättetrevliga!! Eller var det en massa kunder som var häxor?

Jo jag hittade några fina klänningar men vi måste nog vänta lite...blir lite tufft ekonomiskt eftersom vi ska resa till Cypern i maj å sen till Thailand i Juli!!! Liite jobbigt att hålla i bröllop oxå!!
    Men det var verkligen jättekul att prova klänningar, man känner sig som en prinsessa!!

• Miafina

Jessie76 - Tack.. Jag gör mitt bästa, men det känns så surt när det inte märks ngt nämnvärt =(

Jag har ingen bok för GI.. men jag försöker iaf hålla mig till den tanken.. Har inte ätit socker, eller vitt mjöl... håller in på kolhydraterna rent allmänt.. äter fullkornsbröd osv...

JAg tror jag måste bestämma mig för en metod.. pratade med min mor, som i sina dagar testat många olika varianter.. och hon flaggar för VV..... gha... jag blir så förvirrad.. Vill ju kunna äta.... fast ändå märka resultat...

Jag har inte heller ngn längtan efter att äta smör eller grädde och sådana saker, eftersom jag itne tycker om det....

Jag känner mig så besvärlig... kasta råd och skit över mig såjag tar mig i kragen... tror det är att bestämma sig som är det viktiga.. itne vad jag bestämmer mig för... *beslutsångest*....

Hjälp hjälp hjälp =)

• Jessie76

Personalen, fast inte när man var där men dom betedde sig allmänt illa efteråt och i telefonen så dit går vi aldrig mer (vi var 6 st där och alla tyckte det så...). Men dom kanske inte är så egentligen man vet aldrig

Storm här iallafall! Har vart och köpt ett par nya byxor i storlek 44 (drar i vanliga fall 46-48 fast dom var nog stora i storleken ). Jag har så problem att min mage är så stor (sen barnaväntandet ) och då blir alla byxor så stora för jag måste ha rätt stora i midjan - förstår ni?

Vi sysslar inte med att kasta skit, men peppar gör vi - och nu kör vi! Invägning måndagar och du - glöm inte måttbandet, det är det allra bästa att gå efter!

Vet ni, idag ska vi gå på krogen! Rackarns vad roligt det ska bli! Inte så bra för vikten men det är såååå längesedan!

• Miafina

Vad jag menade med att kasta skit var väl att se till att erkänna när man har misslyckats och inte bara släta över... =)
    Jag vet att det bara är att bita ihop när det gått åt skogen och fortsätta.. men jag gillar inte när folk säger.. "Ähh det gör säkert inget" när man typ ätit ett lastbilsflak med mat... "Det tar du igen imrgon".... Det är ju helt uppenbart att man inte gör.. men.. tja.. Jag vet jag är kinkig med sånt där =) Mkt besvärlig människa alltså =)

Hupps vägning... hjälp.... =(
    Äger ingen våg =(
    Ska ha mens i veckan också så tror itne jag väger mig denna vecka.. Känns som en depprimerande första vägning efter att hållt på i 3 veckor... =)

Ska dock överväga att skaffa en våg.. kan ju vara bra... Jag kör på mätning.. fast snöre iställer för måttband.. är itne cm som är viktigt utan minskningen =)

Bidde mkt trams =)

• Miafina

Jessie76... Jag hoppas du får kul ute by the way... låter trevligt =)

Bröt ihop idag på eftermiddagen och var nära nära att köpa mig chips att trösta mig med... men jag lyckades motstå.. med motivationen "äter jag dem inte så kommer jag i ett par 46 byxor någon dag tidigare"... Hjälpte efter mkt malande i affären =)
    Så nu känns det bättre igen.. och nu är det snart mat, så blir nog ännu bättre =)

Trevlig lördagskväll på er alla!

• Miafina

Såå, nu har jag suttit och knaprat vitkål så jag nästan mår illa... inga kcal iaf =)

Ska till Stockholm i en vecka nu.. så får se hur det går med ätandet.. har bestämt mig för att ätta små portioner iaf... Och så blir det väl en del gående kan man anta...
    Satsar på "invägning" nästkommande måndag istället så kan man skylla en del på Stockholm =)

Ha en skön vecka på er och lycka till!

• tvillingsjäl

Tjena tjejer!
    Ny vecka då....känner mig liksom svullen så jag antar att det är lingonveckan som är på intågande...jobbigt...

Tur att det är lön på onsdag så att vi kan köpa hem lite mat..tuff månad detta, delbetalade bla en av resorna å en massa annat! Nu blir det stooorgandling på onsdag då jag ska köpa en massa gott, lax, kyckling, bönor!!!

Jessie76: Märkte inte av ngt sånt, hon var jättetrevlig hon som hjälpte mig! Men det är trist när det blir så där!!

Men du!!!! Wow!! Då HAR det ju hänt saker!! Å säg inte nu att byxorna är stora i storleken!! Det är ju jättebra! Känner du inte att du får en kick av det??!!
    Hur var det på krogen då? Lyckades du hålla dig från natta-maten å framförallt bakis-maten??

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg