• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • sweet saint

nej faktiskt inte... men har varit nyfiken på hur det funkar..

vad går det ut på??

• september bride

det minskar fettupptaget i kroppen och ökar förbränningen..
    sedan minskar sötsuget och hungerkänslorna plus att man får ökad energi.... men mycket handlar om motion oxå....men det med sötsuget funkar absolut,har inte varit sugen alls de senaste dagarna...

• Inda

Helgen har gått bra för mig... Var ute och skottade snö på lördagen... Det räknas ju som fysisk aktivitet...

Jag har börjat lite med bröd till frukost, rågkusar... Det är skönt med nå't alternativ till äggen...

Är det nå'n mer som är medlem på GIviktkoll? Jag tycker det funkar bra men fuskar lite med att lägga in maten...

• sweet saint

jag är med där..
    funkar ju superbra..

jag lyckas faktiskt att lägga in allt!!!
    Det är A och O för mig så jag ser när jag har funskat.. annars har jag lätt att se bort från en liten potatis eller så..

Jag har idag börjat men nystart.. hoppas att det går lika bra med det!!

Lycka till i fortsättningen!!!

Slutar jobbet nu så Bye!!

• Inda

S.S, det går säkert bra med nystart. Hur länge har du hållit på?

Det som är krångligt är om man t.ex äter blandad sallad... väger du varje grej då så att du vet hur mycket det är?
    Jag om min sambo delar ju på maten när vi lagar så det blir ju inte så exakt...

• Inda

Hållit på med GI menar jag...

• sweet saint

nej.. jag vager aldrig upp gronsakerna. nar det handlar om ex tomater och gronsaker som ar lite sotare sa har jag bara begransat mig lite.. men annars sa ar det sa lite i dem sa om jag ater en tomat mer eller minde struntar jag i faktiskt. Jag tror inte att jag anda ater sa mycket fel gronsaker om man nu ska kalla det sa..

men jag tycker att man inte kan komma upp i de antal kcal om dagen som de rekomenderar..
    Fa se nu nar jag far borja med lite mer..

Puh vad trott jag ar... men slita sig fran BT.. nej det gar inte...

• tvillingsjäl

Gomorron tjejer!

Jag har inte vägt mig nåt i veckan men sist jag vägde mig var det ju okej! Åkte skidor igår å det var tungt!!! Hade ätit dåligt under dagen å det straffar sig kan jag lugnt säga....men vi hade ett otroligt tungt pass i fredags å det sitter banne mig i kroppen ännu....men det är det värt, för det är kul å jobbigt och det lönar sig i längden!

Vad gäller maten har det varit sådär..ätit vad som funnits hemma liksom..inget skoj..vi måste storhandla innan vi kan laga till nåt nytt å roligt!!

Ni är duktiga tjejer som tappar cm och kilon!!

• Isabeau

tvillingsjäl: du kan nog snart bli medlem i svenska skidlandslaget som du tränar (eller du kanske redan är det?)

Måste säga till er alla att det är så kul att läsa i den här tråden, man blir så vansinnigt peppad. Bättre än VV!! Kramar!

• tvillingsjäl

Isabeau: ha ha näe...tror knappast det å det är nog ingen ambition jag har heller! Men bra träning är det ju å effektivt!!

Håller med, det är såå kul att läsa om alla här för alla är jätteduktiga å resultat blir det ju oxå!!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg