Inlägg från: sweet saint |Visa alla inlägg
  • sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

Nej.. det går inte att sova när man är hungrig.. MEN.. det är det som är bra med GI man behöver inte gå hungrig.. SE till att du äter dig mätt.. du har ju inga gram eller kalorier och tänka på med gi.. Själv får jag aldrig i mig så mycket som giviktkoll vill under en dag.. Även om jag äter "gräddbakad kyckling med massor av grönsaker stekta i massor av fett" receptet typ (skrattar lite )...
    Ät så mycket du vill av det du får.. du kommer att lyckas ändå!!!!!

Tack för peppningen.. den värmde

• sweet saint

Isabeau:
    !!!

Drakdal:
    Då har vi liknande situation.. vill bli gravid.. motivation no 1, bröllop.. motivtion no 2, (bli super snygg.. motivation no 3)..
    Jag har aldrig mätt min viktminskning, men jag kan nu rekomendera det!! kul att se i mått och inte bara i kg!!
    Var det GI eller VV du kör med??

Moa Malviker:
    Välkommen hit!!!!
    Det stämmer det du skriver... kolla både på vågen och måtten!!! Att väga sig flera ggr om dagen är ju helt onödigt.. har man nyss ätit så har man ju ökat de gram som måltiden vägde typ.... Hm..
    Hur mycket vill du minska och har du nån tid eller ska det bara få ta den tid det tar om man säger så??
    Själv har jag sagt mitt första mål till slutet av feb, vilket ska vara ner till 80.. sen tar jag resterande under resten av våren..

• sweet saint

tvillingsjäl:
    KUL!!!!! WOHOO!!!!
    Du har lyckats!!!!

• sweet saint

Tvillingsjäl:
    ÅÅÅÅÅH vad kul!! Ni har bestämt datum!!!!
    Det finns ju massor av klänningar så det är nog bra att vara ute i tid!! ska ni ha ett stort bröllop??
    Vi kommer nog att slå till med vårt lilla i maj.. Ska bara se om jag blir gravid nu eller inte.. om inte så ringer klockorna i maj annars väntar vi kanske..
    Tre kilo.. det som sagt fixar du med stäningen!! Kul att allt går så bra!!!!

Jessie:
    Har du kollat runt på olika sidor som rkomenderas här på BT??

• sweet saint

Tvillingsjäl:
    Vi vill ha ett litet bröllop.. jag skulle inte ha nåt emot 15 personer, men det går ju inte om man måste ta hänsyn till vissa familjemedlemmar och släktingar. Hoppas vi kan komma ner till en 20-30 personer... INTE mer..
    Klänningen ja.... man kan ju få en riktig och jättevacker klänning från 1000kr och uppåt.. kolla in ebay.com
    Själv vet jag fortfarande inte hur jag vill ha det.. ena dagen vill jag ha en riktig bröllopsklänning, medans andra vill jag bara ha en vacker sommaklänning i gammelrosa tyll tyg typ.. Tror att vårkänslorna får betämma det!! Det lutar år det 2a alternativet faktiskt...

• sweet saint

Lilla A:
    var beredd på dag 3 och 4.. de är ganska så otrevlig.. för mig iallafall. Tänk dig världens träningsverk och årets baksmälla på samma gång... nä tack....!
    Men sen är det över!!!
    Se till att ha allt du tycker om som du får äta hemma avokado, nötter, satsa på nån god och gräddig lyx rätt tillsammans med lite sallad ex... Det hjälper.. Och hyr en film på kvällen.
    Dagen efter vaknar du upp och allt känns bra!! sötsuget är nästan om inte helt borta och humöret är jämnt! Det har varit mina erfarenheter!
    Själv känner jag att detta måste vara den sista veckan på rivstart eftersom orken börjar tryta. Åt faktiskt fkpasta till lunch idag då jag inte hann laga mat igår.. inte bra... Men jag höll mig på nystartsnivån iallafall!
    Kom ihåg att äta så du blir mätt!

• sweet saint

hejsan!!!
    jessie:
    visst kan man bli lurad av alla olika mirakelkurer som man ska ga med pa om man vill ner i vikt..
    peronligen tror jag inte pa pulver dieter om man vill ha ett langvarigt resultat, men manga sager att det ar ett bra satt att borja pa da man blir sporrad av viktnedgangen som sker iborjan. daremot ar det ju sa att 95% gar upp igen da de borjar ata igen, vilket ar sjalvklart.. men ratt som det ar lyckas nagon med det och himmel o pannkaka viken bravad det ar!!!!
    Cambridge kure ar nog lite annorlunda tror jag, men ni som lyckas med det... WOW!!!
    Gikiktkoll funkar hur bra som helst for mig! alla fragor som man har blir besvarade och allt funkar da jag tycker om maten, skriver dagbok om vad jag ater, plus att man blir pepped bade dar men framfor allt har!
    jessie du verkar gilla GI sa min rekomendation for 89kr iman ar att skriva in dig pa Giviktkoll.
    for mig ar det det som funkar valdigt smidigt!
    Om di vill lasa om gi sa finns det hur mycket som helst pa natet. dat ar mest darifran som jag lasta allt, plus aftonbladet/expressens bilagor som man kan kopa ibland.
    Jag har varit med i aftonbl.viktklubb, men det gav inget.. 1300kalorier om dagen och nje ite sa bra mat for mig. Foljde allt till pungt o pricka i ca 3 veckor men inte ett kg forsvann. Men sa finns det massor av folk som det passade for!
    Allt handlar ju om att hitta det alternativet som ens egen kropp reagerar pa.
    Prova GIvktkoll.. och las allt man kan sa du fattar vad det handlar om... tror du blir lika nojd som jag ar!

Brud 2006/07:
    ska du ner med sunt fornuft/motion sa ar nog traning A ochO. se tilla tt du far nan slags motion nastan varje dag! Da ska det nog ga bra!!

Skriver mer sen.. nu vantar en underbar timme med simning!!

• sweet saint

ja, for att ga ner i vikt och halla den nya vikten ar det ratt mat och motion som funkar i langden, det ar darfor jag har lite svart att forsta att forsta varfor man ska ga pa pulver den forsta tiden for att sedan ga till att ata ratt. Men som sagt att vissa dieter passar olika manniskor och pulver ar av erfarenhet inte for mig...!

• sweet saint

Lilla A:
    BRA!!!! kampa pa.. en dag till sa ar den mest intensiva tiden over!!
    En fullkornsmacka ar inte sa farligt, men se upp sa det inte blir en vana nu for de 2 kommande vecorna.. sen ar det ju OK!!!!!
    Hejar!!!!

• sweet saint

ja.. jag vet.. det ar lite svart att fa i sig all mat. Men man kan ju inte tvinga sig. Det man kan gora ar ju att ta mindre portioner av allt!!?
    Det ska bli sa himla kul att vaga sig pa fredag!!!
    Tror det ar forsta gangen som jag ser framemot det!!
    Det ar sa himla kul nar man kanner att man hittat nagot som man vet kommer att funka!!

Frukost: Agg smorgas (jattefullkorn )
    Lunch: curry kyckling med pizzasallad och lite smal ost
    Middag; biff med mozzarellasallad (gottigottgott)
    Mellanmal: latt yoghurt m frysta bar och linfro

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg