• Jessie76

för er som vill gå ner 10-15kg

Happ så har man vaknat alldeles för tidigt, trots löften om att sova ut... suck... Whatever - har just kommit på att jag är så djuriskt sugen på att träna (d va ju så längesen) så jag ska ta med dottern å gå på gymet nu
    Sen - vet ni vad? - DET SNÖAR!! Hoppas du kommer hem till snö TS!

• Jessie76

Förlååt att jag missade å gå in här igår - hade glömt att det var skyltsöndag här... Men jag var och promenixade hela dagen så det får väl räknas

Hur har ni det annars då? Grattis TS!!

• Jessie76

JA SE DET SNÖAR JA SE DET SNÖAR! Hi hi hi
    Jag ska gifta mig på sommarn (som sagt ) Fast jag ville vinter (bara för att slippa svettas ihjäl i klänning å hår å grejjer... man måste ju tänka på allt ) Men sambon fick bestämma - NÅNTING måste han ju få säga till om..
    Jag har varit hos en sömmerska och hon börjar med min klänning nu i slutet på nov. Svärmor och svärfar (blivande) har precis kommit hem från Indien och hittade tyg åt mig och våra barn där - UNDERBART!! 10,5 meter rent råsiden plus över 5 meter tyg åt barnen för 1400 kronor!
    Helt otroligt, jag är jätteglad!
    Vi ska ha typ 60 gäster (om vi nu får klart gästlistan någon gång!).
    Vi bestämde bara att vi borde gifta oss, men egentligen så borde han få gå ner på knä så det blir riktigt gjort - eller hur?

Var ju som sagt å tränade i lördax morse, vägde mig då och då hade jag gått ner 1,5 kg men det var ju på morronen och då väger man väl mindre?
    Var jättekul iaf för jag har ju varken tränat eller nåt sen jag fick nya jobbet så jag trodde jag hade gått upp.. Phu!

Mycke om mig nu....
    Då gick vi ju tillsammans SS iallafall trots att vi inte skrev nåt här

• Jessie76

Hehehe... vad får dig att tro det???

• Jessie76

Hmm... fick ett godisåterfall igår...
    Men nya friska tag - ingenting kan få mig sur idag för nu ligger det över 1dm alldeles ny glittrig sagosnö på marken och mer kommer det!!! Resten av veckan ska jag promenixa från jobbet - det är sååå mysigt!

Lill-Angelina:
    Om du inte tycker det är alltför äckligt, prova med choklad som är över 70%. Då behöver man inte lika mycket och det är inte så "farligt". (Eller har jag fel igen? )
    Sen tycker jag det är gott med naturgodis - alltså torkade aprikoser och framförallt - torkade jordgubbar! Shit pommfritt va gott det är!

• Jessie76

Jag hittade torkade jordgubbar på vår nyöppnade Ica maxi... Så alla ica borde ju kunna få fram dom.. Dom e supergoda och smakar precis som godis! Kanske inte jättebra, men absolut bättre än godis

• Jessie76

Upp med hakan Next, jag vet att det är svårt men man klarar allt man vill klara. En sak jag har lärt mig är att man inte ska sitta å ha ångest för det man inte lyckats med... Var istället glad för om du tog en morot tillsammans med hästen det hade ju kunnat vara en påse chips eller godis!
    Du har säkert rört dig en hel del oxå så glöm helgen (sen har du ju gjort ett jättejobb med fölet!!) idag är första dagen på resten av ditt liv!
    Gamla klyschor funkar faktist

Grattis TS!! Jättejättejätteroligt!!

SS jag tränar oxå på Nautilus! Vi e liite äckligt lika du och jag gissar jag
    Fast jag är mycket tyngre än dig dock...
    Ska försöka komma ikapp

Nu kämpar vi på brudar! Det här SKA gå!

• Jessie76

Joo det går väl hyfsat - men som ni säger jag skulle oxå kunna föra dagbok. Fast det känns som att jag inte ens har tid med det!
    Jag går inte efter något "system" typ GI eller nåt (ni vet - slaviskt efter faserna) men jag har tagit bort allt vete, pasta, potatis osv. När jag har gjort det så mår min annars så oroliga mage mycket mycket bättre! Jag känner som du TS att magen blir riktigt dålig av att äta "dålig" mat, och det är ju egentligen toppen!

Däremot är jag slav för tuggummi och det är ju enligt GI inte bra alls (det är väl inte bra öht enligt någon....)

Mitt problem är inte chips å godis å sånt, jag är barnsligt förtjust i mat!! I mängder!! Äter alldeles för fort och i och med det för mycket... Försöker tänka på det men det tar tiiiiiid
    Sen har jag alltid varit arbetslös med en hel massa extrajobb, och min teori nu när jag jobbar heltid "fast" att jag kommer att gå ner av det... Vad tror ni??

Julmaten är väl inte så himla farlig? Eller?

• Jessie76

Hmmm.... Jag är fundersam...
    Det finns ju pulsmätare på maskinerna på gymet. Hur räknar man ut dessa 70% man ska ligga på? Kanske det är så att jag ligger på för hög puls när jag konditionstränar...
    Jag har inte tid å träna varje dag, men jag äter i princip bara kokta grönsaker och sallader till min mat (alltså istället för potatis å sånt). Jag tror snarare att det är som du säger att jag kanske behöver mer fett för jag står nästan still just nu...

Va kul att du har lyckats så bra, och snällt av dig att vara med här å hjälpa oss andra!

• Jessie76

Sen tror jag oxå att jag har frågat förut, men jag tar det igen - vad ska man äta till mellanmål och hur mycket?? Jag kan inte äta frukt det går bara inte även om jag älskar det! Vad kan jag göra då?

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg