• Jessie76

för er som vill gå ner 10-15kg

Nope inge läsk, har slutat för ett bra tag sedan... NÅN enstaka gång på middagar osv blir det väl men vi har sällan läsk hemma. Faktist så får inte mina barn dricka läsk heller om det inte är speciella tillfällen.

Jag har alltid vart stor. Sen jag fick barn har dock fläsket blivit mer löst (*asg*). Innan barnen var man missnöjd för man var tjock men nu skulle jag ge en del för att vara sån igen... Konstit man blir aldrig nöjd...

Jag gick med en gång i aftonbladets viktklubb, är denna som ni pratar om bättre? För i aftonbladets så var man tvungen att sitta en hel del framför datorn och det har jag inte tid med ( ). Alltså det tog jättelång tid..
    Är denna bättre så är det ju ett plus.

SS:

Frukost - två skivor jättejättejättegrovt bröd som min sambo bakat (gjort på dinkelmjöl och en massa kli å grejjer - jättegott! Med russin i oxå - inge vetemjöl alls.) och en halv kopp kaffe.

Vi ska till guldsmeden idag och bestämma hur ringen ska se ut och lämna in gammalt guld. Sen ska vi till underklädsbutiken och beställa korsett ( ). Sen ska vi kolla papper till inbjudningarna....
    SHIT va kul det ska bli.

Sen börjar sambon jobba å då ska jag ta med kidsen till badhuset å simma (tack vare dig Er - tack för tipset )

Guuuud vad jag skriver långt alltid! Hehe, jag som inte har tid å sitta vid datorn

Sambon suckar nu, måste dra - vi hörs senare...

• Jessie76

Hihi vi e för gulliga här - alla så rädda att någon ska ta illa upp Tycker d e jättebra, för finns det NÅGOT ämne som kan stöta en ordentligt så e det ju vikten...

Sweet - du har som vanligt rätt Jag tycker det är samma med mat o dyl som med rökningen... Jag har svårt att ställa in mig på att ALDRIG mer få röka, att ALDRIG mer få äta nåt gott... Ni vet. Jag är så himla fast vid att det är så IN I HELVETES JÄVLA ORÄTTVIST - ursäkta! - att en del kan äta hur mycket som helst och vi andra ingenting! Varför?????!!!!?!?!?!?! Jag äter ju för F***N ingenting! Måste jag leva resten av mitt liv på salladsblad och sätta hela familjen åt sidan för att träna jämt jämt jämt??

Jag skulle ge så mycket för att vara lite överviktig... Ni vet - typ 10 kilo... Hade vart nöjd då. Ni tror mig inte men det är så för aldrig i hela mitt liv (som jag kommer ihåg) har jag haft så lite övervikt... Ändå har jag tränat allt hur länge och mycket som helst..

Förlåt, jag drar ner er andra - men ta det lugnt och ta inte illa upp Jag försöker ändå.
    Igår var vi och simmade iallafall jag och ungarna.
    Sen kom vi hem och åt stekt palt med fläsk (INTE bra). Sen åt jag godis (center och plopp) på kvällen och drack (hör och häpna) en halv burk fanta. Suget när man slutat röka är ENORMT!!
    Jag är aldrig sugen på choklad och sött men nu - oj oj oj oj...
    Fast jag har kommit till den insikt att cancer är för nära... Övervikten överlever man.

Som ni säger - ut å gör nåt för ett röksug håller bara en liten liten liten stund, sen glömmer man åsså har det gått flera timmar. Själv har jag aldrig städat så mycket
    Har slutat förr (när jag var gravid) så jag vet att det går. Det var för mig som dom säger: 1:a tre dagarna sen 3:e veckan sen 3:e månaden osv osv.. Så håll ut

Låååååååååååååååååååååååångt igen

• Jessie76

Hmm... Ilska e oxå bra att få ut här

Välkomna ni som dimper in, va kul med nya "ansikten"! Bli inte rädd, jag är inte arg - bara less...... Men jag är van, det går över - tack för uppmuntran SS du e min livlina just nu!

Jag ska så fort jag får lön gå med i VV. Det är dom enda jag inte provat ännu.

Sweet Saint, varför har du inga åäö ibland? Jag måste bara fråga

Ha en bra lördag, jag kanske kommer tillbax senare ikväll.

• Jessie76

Hmm.. Låt oss säga att Jessie vart ner i en ENORM svacka, sen säger jag inget mer...

Jag har inte vägt mig på jättelänge, har ingen våg hemma och gymet har jag inte vart på på flera veckor! Fan vilken ångest man får! Jag menar, man betalar ju faktist...

Jag har haft vv:s skiva till datorn så den har jag följt rätt bra, men den funkade inte. Undrar om min melodi är att jag "måste" gå till nån och väga mig? Kanske... Whatever - ja, jag ska skriva då SS

Isabeau - hur lång tid, hur mycket osv? Vad krävs för guld? Ska vi börja samtidigt?

SS - Hur kombinerar du? Trooor jag förstår hur du menar men säg ändå

Idag har jag börjat med typ 10 skedar kesella med jordgubb och lime. Undrar om den e "dålig" eller bra? Första jag testat och jag tycker det är jättegott men känns som att det är så flottigt... Hade linfrö i oxå för min mage e inte alls så funktionell.....

Gör situps i sängen varje kväll iaf. Åsså hunden då såklart.

• Jessie76

Får ju för tusan inte i mig en hel sån ens på två frukostar, men å andra sidan vill jag helst inte äta något på morgonen (på veckorna iaf) :?

Ska surfa in på VV nu å kolla vad dom har för tider å sånt - dom kanske inte finns ens här uppe i lappmarkerna

• Jessie76

Hahaha... Inga ägg - *fniss* lite less eller?
    Dålig humor nu på morgonen, ni får ursäkta

VV har tydligen träffar på onsdagar, hade velat gå idag men jag vet inte om jag har pengar till det. Vad kostar det och HUR gör man?

Jag vet inte om jag vill köpa naturell light och fun light (sen GI och Montignac är jag ganska så enormt MOT allt som heter light. Tror inte det är så bra för kroppen...)Går det att köpa naturell och vanlig saft eller nåt?
    Jag gillar ju inte å äta på morgonen, vet f***n inte hur jag ska lösa detta...

Jo, jag fick tipset å äta linfrö för det "får igång" magen - med tanke på att jag knappt går på toa 2 gånger i veckan typ, äckligt samtalsämne men jag tror detta har med min övervikt att göra... Kan inte vara bra att inte gå oftare? Fast det har inte hjälpt ännu så vi får se....

Gud vad jag tycker om den här tråden! Och Er då förståss ;-D

• Jessie76

Tack Isabeau! Jo jag skrev ut den kupongen igår, så jag kanske "offrar" en hunka idag å går dit - jag är såååå motiverad! Hoppas hoppas hoppas att det inte är FÖR avancerat nu *håller tummarna som en toook*

Jennyolars - welcome! Kul med en peppad brud till
    Jag syr för närvarande upp en klänning. Min sömmerska vet mina planer, hon ska sy den färdigt jan-feb typ. Men då är hon "redo" att ta in den om/när ( ) det är några veckor kvar. Så om du hittar vart du ska köpa klänningen - kolla med dom om det går att ta in den, en del kanske inte går att sy in pga olika skäl? Och sen måste du ju kunna gå till en sömmerska å fixa det på ett kick
    Tänkte man kan ju inte köpa en för liten, d kanske e att utmana ödet för mycket? Hehe...

• Jessie76

Vad hände med inlägget??? Jag har skrivit nyss men det försvann

• Jessie76

Hmm... Jo jordgubbarna e livsfarligt goda! Jag gillar inte godis så mycket - förutom nu när jag slutat röka!! Heljokkas vad choklad e gott! Har aldrig tyckt om det förut men nu jädrar... *suck*

Jag kan ju inte fara idag på det där, måste ta det nästa vecka för jag hade bokat med "mina" tärnor att vi skulle planera och det går först för dom får inte sina GIGANTISKA tummar ur sin... jaa precis ...

Jag är så osäker bara - jag vill INTE låta som att jag klappar er på huvudet nu, men jag måste få det ur mitt hjärta - Det är så himla jobbigt när man har barn... Jag upplever det så jättestressigt när jag kommer hem och då har jag inte tid att göra något avancerat, då gör jag det jag brukar för det går smidigast.
    Detta är ett jätteproblem - för även om jag gör tokfort mat och allting så kommer inte ungarna i säng och jag får slappna av förrän tidigast 20.00 och jag kan inte dra på det nåt mer! Gnälligt värre - förlåt, men är det alls nån idé att gå på VV då?

Har en sambo som vill men han e för disträ för att hjälpa mig Han e kock till råga på allt!!!

• Jessie76

Hihihi... Vad roligt med stavfel *asg*

Lite fukt åt Vårbruden - hjälper det mot sötsug? Hahaha

Och att jag är 67:a...

Jag har visst dålig humor hela dagarna

Bols - välkommen!

Jag hittade jordgubbar som är torkade på Ica Maxi här i Luleå. Riktigt riktigt riktigt goda och smakar (enligt mig) precis som godis och nästan godare. Torkade aprikoser äter jag oxå - allt detta e ju sötare än godis (lr på ett annat sätt iaf) så jag tycker inte man "behöver" lika mycke. Prova nötter oxå, finns jättegoda och många varianter - mitt beroende ligger i pistagenötter Yummie!

Menar absolut inte å tycka synd om mig själv (iaf inte offentligt ) d där med barnen menar jag, men jag vet inte om det är nån undanflyktsgrej - ni vet, jag har inte tid å då går det inte... Man vill liksom skylla på allt annat hela tiden?

Pilates - jag har köpt den videon men aldrig kört det - sjukt va? Funkar det? Kanske man skulle slå igång den några gånger i veckan. Som Ni säger - man måste unna sig själv tid! Man ger ju bort all tid åt alla andra tyvärr.....Den tar väl bara 20 min?

Idag beställde vi kinamat till syrran (tärnträffen ni vet...)visst inte e det så "farligt" (tog 4 små rätter, men lillsyrran åt upp en del så jag åt inte hela)?

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg