Hur får ni ihop pengarna till bröllopet?
Hur mycket lägger ni undan varje månad?
Jag tycker att det är jättesvårt att spara ihop till en så stor summa som bröllopet faktiskt kostar på så kort tid.
Hur mycket lägger ni undan varje månad?
Jag tycker att det är jättesvårt att spara ihop till en så stor summa som bröllopet faktiskt kostar på så kort tid.
Alltså, vi pantar burkar och flaskor och lägger dem pengarna i vår bröllopsburk, inte i pantburkarna :D
Blev rolig formulering där
Vi planerar att spara 10 000. Min pappa hjälper oss med resten. Alltså 10 000 till. Vi har ingen speciell summa som vi sparar utan lägger undan det vi kan.
Jag räknar iskallt med att själv få betala bröllopet och om någon förälder sedan vill "hjälpa till" så vore det ju roligt, men är inget måste. Bröllopet får inte stå och fall med deras bidrag. Det är så jag känner i alla fall.
Vi ska gifta oss i maj...och planen var att vi ska betala lite eftersom....
Vi har skaffat massa ting redan, men 4 stora utgifter kvarstår :
*maten
*lokalen
*kyrkan
*hans kläder
tillsammans går detta på ca 22 000kr
För att betala detta ska min m2b ta ett extra jobb. (jag skulle oxå gjort d, men är delvis sjukskriven)
Vet att vi får lite pengar av svärmor efter bröllopet...så det hjälper ju lite oxå.
âr imponerad över d som har tålamod att spara! Hihi...vi e sååå dåliga på det. Men den som väntar på nåt gott...
Kram på er bröllopsplanläggare!
Jag skall erkänna att för min del hade jag en bonus jag kunde använda mig av eftersom jag inte kan sluta shoppa utan shoppade upp det jag borde lagt undan, min man är mycket bättre på det. Tack gode gud för separata konton, om han visste hur mycket jag shoppade för skulle han... inte bli glad.
Pengarna gick till
Ring 18 000
Hyra kläder 7000
Frisör och smink 3000
Fotografering kommer ej ihåg summan, men rätt dyrt!
Massa diverse saker, kameror på borden, blommor att kasta i stället för ris, osv säkert 5-6000
Resan 50 000
Presenter till marsalk och tärna
Vill inte fortsätta räkna, vi gjorde nog av mer än våra 80...
Sedan skall ju tilläggas att hur mycket man kan lägga undan självklart beror på inkomst och övriga utgifter, men framför allt inkomst. När jag pluggade hade jag aldrig kunnat lägga undan så här mycket... För jag hade inte så mycket pengar.
Vi sparade främst genom att inte göra några stora inköp och inte resa på ett år med undantag för någon liten weekend.
Nu ska ju inte jag gifta mig, men jag sparar ändå...bland annat till en större fest och en dyr resa... MEN jag har väl samma problem som ni andra med att kunna hålla i pengarna, medans min sambo har ganska bra pli på det hela. Så vi löste det som så att jag för över ca 8000kr per månad till honom som han inte rör och jag inte har tillgång till... och det går jättesnabbt att spara ihop större summor på detta sätt. Rekommenderas varmt!
Gemensamt bröllopskonto och generös familj
Vi har inte sparat någon speciell summa varje månad, utan lagt undan då vi haft pengar över utöver allt annat sparande.
Sedan så blev vi glatt överraskade att våra föräldrar kommer att stå för hela festen där allt är inräknat.
Jema
Vi sparar det vi kan varje månad samt jag har fått ett extra jobb. De pengarna ska oavkortat gå till bröllopet. Min m2b ska också arbeta extra. Min pappa kommer att bidra med pengar också så jag hoppas vi får ihop pengar till den 10/6 nästa år.