• Thaika

Inte lycklig i förhållandet

Jag känner mig stressad och oroad. Jag befinner mig på ett ställe i livet där jag inte vet åt vilket håll jag ska fortsätta. Har varit gift i några år, men känner allt mer att min man och jag inte passar ihop. På senare tid har vi bråkat mycket, framförallt om ekonomi men annat också. Varje vecka har vi åtminstone ett bråk och egentligen är det bara några få dagar det är bra emellan oss. Han är svartsjuk, och det är jag också. Jag tror att han har ett förhållande, och har i perioder trott det, men slagit bort tankarna. Han ringer och får rätt många samtal från en jobbkompis. Har börjat undra om det är nåt emelllan dem, och när jag frågat så sa han: "Snacka inte skit". Överhuvudtaget så går det inte bra emellan oss och jag känner mig trött. Jag vet att jag har känslor för honom. Men kanske inte riktigt så mycket som innan. Han är så fin och när jag ser honom känner jag att jag borde vara glad som har en sån man. Men å andra sidan kan jag aldrig vara glad länge, för snart blir det bråk igen.

Han visar också upp svartsjuka rätt ofta, och egentligen har han inte helt fel i att göra det. För på senare tid har jag allt oftare attraherats av andra. Faktiskt genom hela förhållandet har jag då och då fått känslor för andra. Men nu har jag blivit mindre blyg och vågar ta mer kontakt än innan. Då har allt fler också visat intresse, och just nu är det en kille som jag tänker på nästan hela tiden. Det är inte så att jag är otrogen med dem, rör dem inte, eller talar om kärlek. Men jag flörtar mycket med andra. Numera faktiskt varje dag. Och jag känner att den här killen vill jag lära känna mycket mer. Det konstiga är att när jag blir intresserad av nån börjar jag fort tänka: "Om jag skulle vara med honom, skulle det vara bättre än med min man? Eller tänk om det bara skulle bli värre?" Faktiskt så förstår jag inte riktigt på mitt beteende men det går mig själv på nerverna. Jag undrar alltid om mina känslor för killarna är äkta, och ofta visar det sig att de inte är det eller så bleknar de bort av en eller annan anledning. Kanske det jag egentligen vill är att göra slut och försöker bara gardera mig? Kan det vara så? Behöver hjälp med att förstå. Är det någon som känt såhär?

• Svar på tråden Inte lycklig i förhållandet
  • tuvan

Hej,
    jag tror att du är väldigt olycklig i din relation till din man. Du skriver om ditt flörtande, vilket jag tror är något du gör för att härda ut i den situation du befinner dig. Det kanske gör livet lite lättare och ljusare tillfälligt? För mig var det i alla fall så. Var gift i elva år.
    Har du och din man gått på familje-rådgivning? Det kan jag rekomendera.
    Jag tror det är viktigt att ni båda inte tar varann för givet.
    Hoppas det går bra för er, hur det än slutar!
    Vänliga hälsningar Tuvan

• Swedie

Ge inte upp. Familjerådgivning eller parterapi hade nog varit bra för er. Lycka till :)

Svar på tråden Inte lycklig i förhållandet