Kaffe?
Hejsan är det nån som vet om det är dåligt att dricka kaffe när man ska gå ner i vikt??
MVh/Emma
Hejsan är det nån som vet om det är dåligt att dricka kaffe när man ska gå ner i vikt??
MVh/Emma
Kaffe är tvärtom bra för förbränningen (bla enligt gurun Paulun) men jag har hört att man ska undvika kaffe och te direkt efter maten?!
Okej tack så mycket för svaret! :) ja jag får väl börja dricka kaffe några timmar efter maten då! :)
Hmmm...i serien "du är vad du äter" sa dom att kaffe inte var bra vid viktnedgång.....
Jag tyckr det är konstigt man får höra så olika saker hela tiden!
undra om det är dåligt eller bra för viktnedgång..
mhm...
finns det ingenstans man kanske kan läsa om det?
De flesta rön man läser, i tidningar och på internet säger att kaffe är ok att dricka.
Jag tar "du är vad du äter" med en nypa salt för hon är vääääldigt extrem i sina kostråd.
Enligt henne för man ju inte ens äta kyckling, som jämte fisk är det bästa animaliska protein man kan äta.
Fullkornspasta som är långsamma kolhydrater, bra kolhydrater, godkänner hon heller inte...
Osv osv...
Jag skulle ALDRIG i hela mitt liv leva så strikt som hon lär ut.
Näe inte jag heller!
Har hittat en jättebra sida: www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx
Där kan man leta upp exakt hur mycket kolhydrater det är i frukt och ja nästan allt!
www.slv.se/
här är det lättare att hitta :)
Hej!
Du kan dricka kaffe för det ÄR bra för viktminskning fast i rimliga mängder...dricker du för mycket så påverkar det insulinnivåerna vilket i sin tur FÖRSÄMRAR viktminskning..så helst inte mer än 4 koppar om dagen!
Kaffe är tydligen bra mot celluliter oxå. Såg på Dolce Vita när emma blev masserad med nån kaffeprodukt...
Kaffe är hälsofarligt!!!
20% av svenskarnas acrylamid intag är via kaffe. Acrylamid är ett nervgift som de flesta kanske minns från "larm rapporten" om att ämnet fanns i bla friterad mat och snacks...
Ok, farligt eller inte...
Men är det sant att man förbränner MER om man dricker kaffe innan man tar sin morgonpromenad?
Det är sant, har jag hört i allla fall. Gillar man inte kaffe kan man ta en koffeintablett och ett glas vatten innan morgonpromenaden.