• MrsO

rädd för gifta sig.....

Känner du dig det osäker eller rädd tycker jag att du ska låta bli. Visst är det normalt att få kalla fötter och känna sig osäker innan bröllopet, men jag tror man känner i magen vilken typ av känsla det är. Jag kände mig väldigt osäker och rädd, men vågade inte avstyra det hela då allt var bestämt och planerat. Jag avfärdade känslan i magen som bröllopsnerver. Det var det dummast jag gjort, jag ångrar mig så. Nu bara fyra månader efter vigseln känner jag att jag inte alls ville det här och att vi inte alls kommit närmare varann utan bara längre ifrån. Det känns som att "det är kört" nu när vi sagt ja och jag får panik bara jag tänker på det. Har inte ens vågat tala om för min man hur jag känner. Jag kan ju naturligtvis inte avgöra om den här situationen hade uppstått eller inte om vi avstått från bröllopet. Kanske hade jag känt likadant iaf.

Har man väl sagt ja är det inte bara att gå, så mitt råd är att känna efter noga. Mycket noga. Och att våga lita på magkänslan. Det positiva för dig är att ni känner likadant och kan prata om det.

Önskar dig lycka till!

Svar på tråden rädd för gifta sig.....