• sinan

Viktminskning! Tävling!

Jag behöver gå ner i vikt, men har lite svårt med motivationen. Skulle vara kul om det fanns fler med samma ambition, så att vi kan stötta varandra.

Vi kan väl göra så att vi har invägning en gång i veckan, varje onsdag t.ex. Och så skriver man in hur många kilon man tappat sedan sist, och så ser vi vem som lyckats bäst den veckan!

• Svar på tråden Viktminskning! Tävling!
  • sinan

Kan ju börja med mig själv.
    Jag väger i dagsläget 62 kg.

• pickolina

Kan börja med att säga att om du väger 62 kilo så BEHÖVER du INTE gå ner i vikt. Att du vill det är dock en helt annan sak... ;)

• sinan

Jag förstår vad du menar, det är ju ingen direkt hälsovådlig vikt, utan det handlar nog mer om fåfänga..
    Men även om man inte väger så mycket så kan man ju vara överviktig i fett räknat...

• EhjärtaK = sant

Ja, men sedan beror det ju främst på hur lång man är också. Om man är 175 cm lång och väger 62 så är man troligtvis väldigt smal. Men är man 148 cm och väger 62 kg så är man 157 cm lång eller kortare så är man ju faktiskt överviktig enligt BMI .

• EhjärtaK = sant

Eh, vad konstigt det blev - skrev fel och glömde radera. Självklart går gränsen vid 157 cm och inte 148 cm .

• f.d. Svart brud

Den enda som man borde tävla med när det gäller viktminskning, är sig själv.
    Alla har totalt olika förutsättningar...
    Däremot är det inte fel att peppa varandra.

• sinan

Men det är ju kul att tävla ju!

Sitter här och kämpar mot mitt godissug...
    Probelemet med mig är att det är så mycket "allt eller inget". Jag kan inte bara ta nån enstaka godisbit ibland, för då slutar det med att jag sitter och trycker i mig 3 hg! Och en period tränade jag jättemycket, men så hade jag inte tid att hålla på fullt så mycket, och då slutar det med att istället för att träna bara ibland så blir det ingenting alls.

Suck, blir så trött på mig själv ibland...
    Vet att jag äter bra mat, men det blir alldeles för mycket godis och chips...

• lolabe

I'm in! Skriver i någon annan tråd också men kan väl vara på flera ställen samtidigt
    Jaha, och i morse vägde jag 62,5 vilket var lite surt för i måndags vägde jag 62,3 trots att jag tränat och ätit ganska nyttigt. Alltså gått upp 2 hg (inte mycket jag vet men i alla fall... ) De första kilona brukar ju liksom flyga av i vart fall på mig (sen är det ju värre med de efterföljande kilona). Så jag undrade vad f-n tills jag kom på att "röda faran" är på väg, och då är det ju lite knivigt med vikten. Men det är väl bara att hålla ut och hoppas på bättre tider.

• sinan

Kul att du är med!
    Vad är din taktik då? Går du på någon speciell diet? Själv har jag börjat skriva ner det jag äter för att hålla lite koll på mitt småätande, men jag orkar inte räkna kalorier.

• KCsMama

Hejhej!

Jag började på 67 kg (efter att ha gått upp 10kg i sommras *gulp*).
    I måndags vägde jag 66,25 kg så nästan 1kg på en vecka. Är medlem i viktklubben och det är suveränt!

Svar på tråden Viktminskning! Tävling!