• sinan

Viktminskning! Tävling!

Jag behöver gå ner i vikt, men har lite svårt med motivationen. Skulle vara kul om det fanns fler med samma ambition, så att vi kan stötta varandra.

Vi kan väl göra så att vi har invägning en gång i veckan, varje onsdag t.ex. Och så skriver man in hur många kilon man tappat sedan sist, och så ser vi vem som lyckats bäst den veckan!

• Svar på tråden Viktminskning! Tävling!
  • sinan

Hej på er!
    Hur har helgen gått? För mig har den väl inte gått så lysande. När jag varit hemma har det funkat, men så var man på fest och då slank det ju ner en hel mindre bra livsmedel
    Jag får nog skärpa mig lite extra i veckan...

Blåsan: Kul! Jag tänkte väga mig på onsdag. Nervöst!
    KCsMama: Håller tummarna för dig!
    EhjärtaK = sant: Ska hälsa honom det! Som det är nu så sitter han där med pizza och chips medans jag får knapra på en morot. Tycker att det borde ligga i hans intresse att stötta mig så att han får en snygg och slank flickvän, men nädå..

• lolabe

ja, även för mig har det gått upp och ner...till viss del beroende på att det varit väldigt stressigt på jobbet. Och det ser inte ljusare ut på den fronten just nu heller, blä! Men hann i alla fall till gymet imorse för en halvtimmes jogging. Maten...tja, sådär får man väl säga. Men då finns det ju i alla fall utrymme för förbättringar Återkommer på onsdag. Lycka till till er andra!

• KCsMama

Hehe, ja det är svårt när killen får äta hur onyttigt som helst.

Jag hade gått ner 0,5kg!! Hade hoppats på 1kg men är nöjd ändå.

Kramar

• lolabe

Vägde mig i morse: 60,8 - woohooo!!
    (= -1,5 kg)

• KCsMama

Lolabe Inte dåligt!

Själv ska jag snart till simhallen och simma med dämpad belysning och musik! Skönt istället för mitt på dagen med alla barn som ska skvätta vatten rakt i ansiktet på en

Kram

• sinan

Nu har jag vägt mig, och vågen står på 61,2 kg, dvs -0,8 kg.

Jag känner mig faktiskt nöjd, då jag vet att jag slarvade förra helgen. Min målsättning är att jag inom 2 veckor ska väga under 60 kg, så nu gäller det att höja tempot. :)

• lolabe

Bravo!

Jag märket helt klart att jag blir mindre hungrig och hängig om jag skippar kolhydraterna. Även om jag gillar ris, bröd och pasta blir det lättare att avstå när jag tänker på att jag faktiskt blir mycket piggare utan sådan mat. Funkar ju bra för vikten också.

• sinan

Så, lolabe, vad är ditt framgångskoncept?
    Är det morgonträning som gäller? Avstår du helt och hållet från kolhydrater? Blir det inte väldigt svårt att gå ut och äta om man är konsekvent med det?

Jag tycker så mkt om pasta, ris och bröd att jag skulle ha svårt för att avstå från det helt, men jag försöker hålla mig till fulkornsvarianterna.

• lolabe

Hej, haha, vet inte om jag har något framgångsrecept. Jag går alltid ner väldigt snabbt precis i början men sen stannar det av och då tappar jag motivationen och lägger av och går upp allt igen. Så det är liksom nu det svåra börjar...

Nä, jag avstår inte helt från kolhydrater. Jag gillar också ris, pasta etc och äter det ibland men inte varje dag. Jag tror inte att det är nyttigt att avstå helt från kolhydrater heller - bättre att äta just fullkornsprodukter och med måtta.

Som jag skrev tidigare blir det lättare att avstå när jag tänker på att jag blir mindre hungrig och inte heller så trött om jag låter bli (dessutom blir jag väldigt "fisig" av mjölprodukter, vilket också underlättar valet att låta bli ). Lunch varierar, igår åt jag fisksoppa m aioli, dagen innan thai med kött, kyckling och grönsaker (fast inget ris). Men ibland blir det ju som sagt svårt att undvika, särskilt när man äter ute. Man får vara lite flexibel helt enkelt och avstå när det är möjligt för att kunna äta det någon gång ibland när man inte har något val eller om man är extra sugen.

Grönt te är en hit också tycker jag

Svar på tråden Viktminskning! Tävling!