Hej, haha, vet inte om jag har något framgångsrecept. Jag går alltid ner väldigt snabbt precis i början men sen stannar det av och då tappar jag motivationen och lägger av och går upp allt igen. Så det är liksom nu det svåra börjar...
Nä, jag avstår inte helt från kolhydrater. Jag gillar också ris, pasta etc och äter det ibland men inte varje dag. Jag tror inte att det är nyttigt att avstå helt från kolhydrater heller - bättre att äta just fullkornsprodukter och med måtta.
Som jag skrev tidigare blir det lättare att avstå när jag tänker på att jag blir mindre hungrig och inte heller så trött om jag låter bli (dessutom blir jag väldigt "fisig" av mjölprodukter, vilket också underlättar valet att låta bli
). Lunch varierar, igår åt jag fisksoppa m aioli, dagen innan thai med kött, kyckling och grönsaker (fast inget ris). Men ibland blir det ju som sagt svårt att undvika, särskilt när man äter ute. Man får vara lite flexibel helt enkelt och avstå när det är möjligt för att kunna äta det någon gång ibland när man inte har något val eller om man är extra sugen.
Grönt te är en hit också tycker jag