• sinan

Viktminskning! Tävling!

Jag behöver gå ner i vikt, men har lite svårt med motivationen. Skulle vara kul om det fanns fler med samma ambition, så att vi kan stötta varandra.

Vi kan väl göra så att vi har invägning en gång i veckan, varje onsdag t.ex. Och så skriver man in hur många kilon man tappat sedan sist, och så ser vi vem som lyckats bäst den veckan!

• Svar på tråden Viktminskning! Tävling!
  • KCsMama

Hehe, familjeliv kom efter BT så det är ni som är härmapor hehe

• Sannas Mamma

what???! jag satt hemma och funderade (flera månader sen), (hade aldrig hört talas om bröllopstorget då!) så kom jag på "jakten på idealvikten" och lade ut tråden på fl!
    nu när jag ramlade över bröllopstorget för ett par dagar sen så hittade jag på eran tråd!

• lolabe

fattar ingenting? Har överhuvud taget aldrig satt min fot på familjeliv.

• KCsMama

Sannas, hehe, viktminskningstrådar har nog alltid funnits, både på FL och BT.

• sinan

Brukar inte hänga på Familjeliv, så jag har inte sett din tråd. Men det finns viktminskningstrådar på många forum.

Vägde mig idag, och det har varken gått upp eller ner, 60 kg. Jag har slaravat en del i veckan, så det var inte precis oväntat...

• lolabe

KCsMama: grattis till att du närmar dig målet!
    sinan: bra att du ligger kvar på samma vikt iaf!
    Själv glömde jag väga mig i morse - kan ha berott på att jag försov mig men jag förväntar mig absolut ingenting, slarvar fortfarande en del, usch! Fast jag har iaf varit och tränat den här veckan.

• Sannas Mamma

daa, men kolla på fl så får ni se. det är själva upplägget med att det är en tävling och att man hamnar på olika platser i en lista osv ja pratar om. men skitsamma. kul för er om d funkar för er oxå

• sinan

Sannas: Ok, jag fattar! Tyckte det var ett kul sätt att motivera sig på.
    Har det funkat bra för er?

lolabe: Då är det mer än vad jag gjort, har inte tränat en enda gång den här veckan! Intalar mig själv att jag inte hunnit, men det är lögn!

• KCsMama

Sannas, tyvärr är det nog inte helelr någon nyhet hehe Men det är ju skoj att detf inns flera. Jga har väl aldrig upfattat den här tråden som att vi skulle hamna på olika platser och så haha. Så det är ni nog ensamma om

• Sannas Mamma

Sinan-
    Ja det verkar funka för de flesta på fl! Vi har en separat list-tråd som uppdateras en gg/v så man ser vilken plats man hamnar på.det e ju det som e det motiverande, att hamna högt på listan så alla andra ser att man gått ner i vikt

Svar på tråden Viktminskning! Tävling!