• sinan

Viktminskning! Tävling!

Jag behöver gå ner i vikt, men har lite svårt med motivationen. Skulle vara kul om det fanns fler med samma ambition, så att vi kan stötta varandra.

Vi kan väl göra så att vi har invägning en gång i veckan, varje onsdag t.ex. Och så skriver man in hur många kilon man tappat sedan sist, och så ser vi vem som lyckats bäst den veckan!

• Svar på tråden Viktminskning! Tävling!
  • KCsMama

Sannas, usch tycker det låter tragiskt. Som sådanadär anorexia sajter

• KCsMama

Hur går det för er? Hunnit med någon träning eller är alla förkylda såhär i sjuktider??

Själv har jag hunnit med 3 pass (1 kortare) på simhallen, blir fjärde idag.
    Ska egentligen ha uppnått min målvikt 60kg tills den 16:e men det kan jag ju bara glömma haha. Väger 64 nu så 3,5kg mindre i alla fall än så länge. Ska se till att hinna med 1,5kg till nu innan 16:e så känner jag mig rätt nöjd

Nu gäller det ju också att ha lite karaktär på och efter ulafton! Tur att vi inte firar hemma, då slipper vi ju ha en massa mumsiga rester kvar i kylen efter

• sinan

Vad duktig du har varit! Jag har kommit igång med träningen lite grann, så denna vecka känns det helt klart bättre. Hoppas kunna gå ner lite till, men sen blir det nog en pause. Tror det är för mycket att hoppas på för min del, att jag ska gå ner något under julen, är bara glad om jag bibehåller min vikt.

Jag har dock rätt långt kvar till min målvikt, skulle vilja väga 53-54 ungefär. Vad har ni för målvikt, är det långt kvar?

• KCsMama

Jag hade gått ner 1,75kg när jag vägde mig igår
    Har börjat äta bättre och då bara rasade vikten. En aning för snabbt för att vara bra men det har nog stabiliserat sig till nästa vecka.

Min totala viktminskning är nu strax över 5kg och väger numera 62.25. 2.25kg kvar till mitt delmål, sen får jag se om det är aktuellt med några kilon till eller om jag är nöjd där

• Carma

KCsMama, hur lång är du??
    kram

• KCsMama

Carma, jag är 1,63 lång

• Jämtlandstaus

hej, har följt er tråd lite, och var så peppad för några veckor sedan. det har dessutom gått ganska bra tycker jag . Men nu så har det tagit en oväntad vändning, jag är gravid :) så jag slutar nu med viktminskning och tillfälligt med bröllopsplanering och flyttar till familjeliv istället :)

kram på er och lycka till!

• sinan

Grattis!!! Lycka till med allt!

Har vägt mig idag, 59,6 kg ( - 0,4 kg ). Äntligen är jag under 60! Det har varit ett delmål för mig. Visst känns det kul att vi lyckats gå ner så bra inför julen, fatta vad snygga vi kommer att vara i nyårsdressen!

Svar på tråden Viktminskning! Tävling!