• confetti

nu har han gjort det igen

Alltså ibland undrar jag hur det står till med min kille egentligen. Idag har vi bara haft en skön och mysig slappdag med jättebra sex och god mat. En massa mys helt enkelt. Nu när vi satt i soffan så började han prata om att han inte tycker om att tänka på andra killar jag varit med. Sedan sade han att han är 22 (jag är några år äldre) och att han kunde få vem han ville och att alla tjejer raggade på honom. Samtidigt så var han kelig och ville bli kramad hela tiden. Jag blev bara arg och ledsen! Nu sitter jag här och vill bara vara själv en stund men det är svårt när vi bor i en liten tvåa. Vi har varit ihop i två år och på sistone har allt varit jättebra. Han sa förresten också att han vill vara med mig men vad tusan nu känns kvällen förstörd och jag har bara en klump i magen.

• Svar på tråden nu har han gjort det igen
  • Pixie

Din kille verkar lida av taskigt självförtroende. Svartsjuka bottnar oftast i det tror jag. Särskilt hans sätt att bedyra att så många andra vill ha honom tyder på det. Tala om för honom att det är klart att du har haft andra, men att du ju nu är tillsammans med honom för att det är honom du vill vara med. Förklara för honom att det enda hans sätt resulterar i är att det blir dålig stämning mellan er. Historien kan man ju ändå inte ändra på!
    Lycka till!

• anne på grönkulla

Trist attityd. Jag antar att han är svartsjuk och vill "ge igen". Men det kan ju tyvärr bara förstöra stämningen mellan er. Jag tror också på att få honom att förstå att du nu valt honom men att han uppför sig himla barnsligt är det enda sättet (OBS - INTE att han är barnslig, men att hans agerande på den här punkten är det). Och att han på det sättet gör dig ledsen och förstör det fina mellan er.

Lycka till!

• Minimira

Prata, prata, prata, prata med varandra. Säg vad du känner till honom, att du blir ledsen när han säger så. Gå inte och irritera dig och var ledsen för dig själv. Hoppas det löser sig. Lycka till.

• pumpa

Förklara för honom att du inte kunnat erbjuda honom "jättebra Sex" om du inte skolat dig med andra killar innan. Sånt är livet. Jag skulle inte vilja bjuda min tjej på det sexet jag hade att erbjuda då jag var 17 år eller nåt.

Annars kan jag bara instämma med föregående talare: prata,prata,prata... om allt. -Man måste ju kunna acceptera varandras förflutna

• Babylove

Han verkar vara väldigt omogen. Han är svartsjuk och försöker få dig att bli svartsjuk.
    Han är bra på att förstöra ert förhållande...tycker du ska tala om det.

• camilla80

Jag var likadan som han när jag var 18-19 år= omogen, osäker, svartsjuk etc. Jag behövde hävda mig på den tiden och jag hävdade mig på samma sätt som din pojkvän

• Kairi

Som någon nämnde; han har nog dålig självkänsla och känner sig hotad av att du varit med andra (du kanske jämför honom med dem, t ex). När han säger att han kan få vem han vill är syftet förmodligen att få dig att "hålla hårdare" i honom - han vill visa sig åtråvärd.

Problemet blir förmodligen att han inte lär vilja inse att problemet ligger hos honom och inte hos dig. Han måste inse att du står fast vid honom och är nöjd med den han är - att ingen annan spelar någon roll. Men för att problemet ska kunna försvinna måste han inse detta själv och ni får sen hjälpas åt att stärka hans självförtroende.

I vilket fall så måste du tydligt visa att du inte tänker accepterar några såna där utspel från honom. Om inte så finns risken att det blir värre!

Du är den du är - en tjej med ett förflutet - och om han ska älska dig så får han älska hela dig.

Svar på tråden nu har han gjort det igen