• Solskinet

Vad har tärnan och marskalken för uppgifter?

Vad är det tärnan och marskalken ska göra egentligen, förutom att hålla brudbuketten och ringen?

• Svar på tråden Vad har tärnan och marskalken för uppgifter?
  • Lojna

Min tärna har som uppgift att finnas där för mig under hela dagen! Annars inget särskilt... :)

• Sanasol

Det brukar också vara dem som ordnar med svensexa och möhippa ifall man får en sådan :)

• Solskinet

ok, tack!! Är det några fler uppgifter tro?

• bride no1

ja, de kan hålla reda på önskelistan, så är det nån gäst som har nån förfrågan kan de kontakta Tärna/Bestman om det så slipper brudparet störas...
    se till att allt klaffar på bröllopet..finnas där som en ndra hand liksom...

• Sofia82

Bra fråga, för det verkar vara lite olika när man läser här.

När jag frågade min tärna undrade hon vad som ingick i uppgiften och ajg sa att det är bra att du frågar för dem måste vi bestämma. Vi kom fram till att det såklart innefattar att stå framme vid altaret osv, men ochså att hjälpa mig under dagen, köra mig till kyrkan osv. Vi har också pratat om att tärna och marskalk kan hjälpa gästerna tillrätta när de skall sätta sig i kyrkan.

• stormhelen

Mina tärnor ska bla (utöver planeringen av möhippan och hålla i ringar, bukett fixa till släpet - om man nu har ett sådant) följa med mig och välja brudklänning så att man får lite kritiska ögon med vilken klänning som man passar eller inte passar i. Sedan så kommer de få cheka in vår väska på hotellet vi bokat för bröllopsnatten dagen då vi gifter oss.

• frida o björn

Vi kommer ha några värdar som kommer hålla i allt under dagen. Min tärna kommer hjälpa mig innan bröllopet med tex att hitta brudklänning och allt som hör till det. Känns skönt att ha henne att bolla de idéerna med.

Under bröllopsdagen kommer tärnan vara med mig hos frisören, sen är hon ju med på fotograferingen och i kyrkan står hon framme med oss. Efter det kommer hon inte ha några "uppgifter" utan är en vanlig gäst. Då sköter värdarna resten.

Vad gäller möhippa så tror jag nog att min tärna, syster och värdarna kommer planera den. Inte bara tärnan. Min syster känns självklar att ingå i "planeringsgruppen". Glad

Jag tänker att bara man är överens så kan väl en tärna och marskalk göra vad som helst?

• PiaB

Oj, det här var nog den äldsta tråd jag sett som plockats upp igen Förvånad

Självklart kan man skriva i den men det kanske vore bättre att starta en ny då TS och flera andra inte lär svara då de inte är kvar här

• stormhelen

haha, jag kollade inte ens på datumet då tråden startade. Tungan ute

Men den var VERKLIGEN gammmmmmmmal!

Du har helt rätt, den bör nog startas om.

• Sofia82

Tänkte inte på det när jag tog upp den. Sökte i sökfunktionen om tärna+ uppgifter och då dök den upp :)

Svar på tråden Vad har tärnan och marskalken för uppgifter?