• Liv i luckan

Vestibulit - cellprov i malmö

Hej!
    Är det någon som kan rekomendera en bra barnmorska i malmötrakten? Jag behöver ta cellprov (har aldrig gjort det) och vill ha någon med erfarenhet av vestibulit, eftersom jag är väldigt känslig "där nere".
    Efter att ha hört flera historier som för mig känns som mardrömmar, så vill jag verkligen hitta rätt barnmorska innan jag utsätter mig för detta.

• Svar på tråden Vestibulit - cellprov i malmö
  • Liv i luckan

Någon måste väl veta?

• Trancequeen

Skriv under "Samlevnad" istället så hittar fler :)

• martinibruden

Hur gammal är du Liv i luckan?
    Jag undrar för att på ungdomsmottagningen så har de ett väldigt mjukt och fint sätt. Min erfarenhet är att de är mjukare och mer förstående där än när man blivit vuxen och får gå till sjukhuset. Jag har aldrig varit rädd för gynbesök men det ändrades efter väldigt dåligt bemötande på ett stort sjukhus nyligen. Usch säger jag.
    Lycka till. Kram

• martinibruden

Med vuxen menar jag för gammal för att få gå på ungdomsmottagningen. Alltså över 23 år tror jag.

• Liv i luckan

Jag är 24, så jag borde egentligen redan gjort det här, men jag är väldigt rädd!

• Liv i luckan

Puffar en gång till, ni brukar ju kunna hjälpa till med allt! Annars får jag väl lägga en ny tråd under samlevnad och se om jag får napp.

• september-maria

Jag kan verkligen rekommendera barnmorskan Christina Kjellkvist, som finns på Lorensborgsg 4a. Hon har telnr 929240.
    Hon är vänlig och väldigt mån om att man ska känna sig trygg och bekväm, både när man bara pratar med henne och under själva undersökningarna. Jag kan inte svara på om hon har särskild erfarenhet av personer med vestibulit eftersom jag själv inte har det, men ring och prata med henne. Jag kan tänka mig att hon är rätt person att gå till för dig eftersom hon alltid är så lugn och hon tar sig tid att lyssna och prata med en. Ingen löpande-bands känsla!

Hon har tagit cellprov på mig och det kändes ingenting, när andra har tagit cellprov på mig har det svidit och gjort ont.

Dessutom är det alltid lätt att få tider hos henne, inte som på andra ställen där man får vänta i flera månader på en tid.

• Liv i luckan

september-maria. Tack! Du är en ängel! Det låter precis som rätt person att gå till. Är det en vårdcentral eller privatklink? Inte för att det spelar någon roll, vill bara veta.
    Tack igen!

• Sanasol

Vaddå? när ska man börja ta cellprov?

• martinibruden

Alla som fyllt 23 år blir automatiskt kallade till cellprov. Det är sk scanning för att tidigt upptäcka cellförändringar.

• september-maria

Hej igen Liv i luckan!

Tack för de snälla orden! Det är en liten, privat läkarmottagning. Där finns också en gynekolog som heter Karen Nielsen som barnmorskan "skickar en vidare till" om det skulle behövas. Men cellprov tar barnmorskan själv.

Till Sanasol_ och martinibruden
    Vill bara tillägga att det inte är alla som blir automatiskt kallade, jag hade fallit ur systemet på något sett så jag fick ordna det själv.

• Squeezetoy

Sanasol:
    Åldern för att bli kallad till cellprovstagning varierar mellan olika landsting. Men det är ju lätt att ta reda på vilken ålder som gäller där just du bor genom att ringa till barnmorskan.

/Ingrid

Svar på tråden Vestibulit - cellprov i malmö