• brud2007?

gravid brud

Ngn som varit gravid då de gift sig? I vilken månad/vecka var du då?
    Ska ha vårt andra barn i vår o har funderat på om vi skulle gifta oss typ i jan el feb. Behöver råd! Ska vi vänta? Låter kanske löjligt men jag vill ej se "tjock" ut på korten, gravid e ju fint men jag kanske ser "pluffsig" ut i ansiktet... Ska ju ha korten framme resten av livet o man vill ju se fin ut! Usch, va töntig jag lät nu men hoppas ni fattar vad jag menar!

• Svar på tråden gravid brud
  • mammacatta

mja, då ska du definitivt vänta. man kan gå upp jättemycket eller inte alls, men det kommer att synas om du har två månader kvar eller så...

men annars så finns det andra saker att väga in:
    *barn kommer när de har lust - oftast inte på bf
    *du kan få foglossning, må konstant illa eller helt enkelt svälla upp och inte orka nånting
    *du ska FÅ BARN och det är en mycket omtumlande upplevelse i sig. det är inte världens kuligaste att planera bröllop när man är gravid...

jag var i v14 med nr2, och då gick det bra. hade INTE orkat det nu i v33...

• Muppsan

Vi gifter oss nästa söndag och då kommer jag att vara gravid i vecka 32 och jag ser inga problem i det.

Först i början, när jag var som tröttast, så funderade vi på att ställa in - men jag ångrar inte en sekund att vi valde att gifta oss trots allt när vi planerat att göra det!

Men om du känner dig osäker så ska du ju vänta tills det känns rätt!

• Bluebride2006

min svägerska var gravid, de gifte sig i slutet på juli och barnet kom 1 december

• NOT_still_A_Miss :-)

Jag gifte mig 1 Oktober i år och var då i v.16 (mitt andra barn). Det gick jättebra - och trots att jag redan hade köpt klänning, så gick den att ha ändå. Man får nog bara tänka på vad man slänger i sig för mat. Med min första gick jag upp 21 kg. Nu är jag i v.23 och har endast gått upp 3,5 kg, detta eftersom jag nu tänker på vad jag kastar i mig (skippar chocklad och andra onyttigheter - men unnar mig ibland så klart ).

• hemligbrud

Vi har en liten på 5 mån och håller på att skaffa syskon, samtidigt som vi planerar bröllop i april. Om jag inte blivit gravid i dec då väntar vi nog till efter bröllopet efter som jag inte vill vra i v1-12 den dagen, annars ser jag inga problem. Det är ju fint med magar ju!

Dessutom, även om man är trött, så har ju vi som par ganska mycket tid då den ena fortfarande är hemma med den lilla, både före och efter bröllopet.

• Oktober1

Vi gifte oss 1 oktober och blev gravid i juni/juli någonstans. Jag var i v16 och det funkade bra t o m min ganska tighta klänning kom jag i. Det var vad vi trodde barn nr2, men det visade sig vara både barn 2 och 3. Så visst kan man gifta sig och vara gravid utan att det syns alltför mycket. Man kan t o m vänta tvillingar!!!

Fast hade vi gift oss bara nån vecka senare hade jag aldrig kommit i klänningen. Exploderade efter bröllopet

• NOT_still_A_Miss :-)

Oktober1: måste bara få kommentera - Va roligt - jag gifte mig också 1 oktober och var i 16 veckan då bröllopet ägde rum!

• Ling

Jag kommer att vara i v. 22 när vi gifter oss. Är strax i v. 20 och har köpt en klänning som är lite empireskuren, mao lämnar den plats för massor av mage - som knappt syns ännu men troligen putar den aktuella dagen. Men det får den gärna göra! (Detta är vårt första barn.)

• Cilla R

Jag skulle nog gifta mig innan för man vet aldrig hur kroppen ser ut efter bebisen kommit ut. Har en dotter på 10 månader och jag känner fortfarande inte igen mig när jag tittar på mig själv i spegeln. En annan aspekt är tiden när du väl har barn... när ska man ha tid att planera att bröllop... risken finns att du kanske får vänta längre än du vill om ni väljer att lägga bröllopet efter bebisen.

• Pesonen

Jag är gravid just nu, beräknad förlossning 26/1 2006

Jag ska gifta mig i juni 2006

Själv tycker jag inte att det är vackert att vara gravid, inte på mig i alla fall. Andra ser bra ut, men nej när det gäller mig. Fast alla säger såklart fina och väl valda ord till mig nu som gravid Har inte gått upp så mycket heller, så jag är inte "plufsig" i ansiktet. Men det är bra bökigt o vara gravid. Giftermål dessutom? Samtidigt? Nej tack!

Jag tycker inte alls att du är töntig i det du skriver. Utan jag förstår exakt

Vänta istället. Du vill ju inte se tjock eventuellt pluffsig ut. Då ska du heller inte vara gravid när du gifter dig. (tycker jag)
    Det kanske inte blir så lyckat att gifta sig ifall det händer ngt med själva graviditeten. Vänta tills efter istället. Du skriver att du ska ha i vår. Ungen kan vilja ploppa ut tidigare...

Hoppas du kommer underfund med ngt.

*kram*

Svar på tråden gravid brud