• Sweetchili

Sweetchili gravid!!

Måste bara få ropa ut det:
    Jag är graaaviiiiid!!!!!!!!!!
    Det dröjer ju ett tag innan man kan avslöja det för omgivningen men här inne har jag inga hämningar.
    Gjorde testet i går och är tydligen i femte veckan.
    Åh, vad skumt det känns, och spännande, och overkligt......och underbart
    Registrerade mig genast på Familjeliv också hihihi. Den som vill kan träffa mig där, jag heter Filimena på den arenan.
    Ja, jag ville bara dela med mig av min lycka.

• Svar på tråden Sweetchili gravid!!
  • Brud 2006

Grattis! Vad härligt det måste kännas! Gick det på första försöket?

• Rystall

Ett jättegrattis! Det är en underbar känsla. Jag är själv gravid i vecka 16. Det känns fortfarande overkligt. Jag har bara fått en stor mage. Än känner jag inte av några rörelser, men jag har sett den på ultraljud, tre gånger. Och det var det mest fanstastiska jag någonsin sett. Det första busen gjorde var att höja armen och vinka åt oss. Snacka om att jag tjöt

Ett tips! Köp mycket skorpor eller knäckisar. Det gör underverk när man mår illa.

• L-N

Grattis! Åååå, va roligt! Vill också ha! Är så babysjuk!!

• Sweetchili

Tack ska ni ha allihop, det känns så häftigt och spännande!

Brud 2006: ja, det gick faktiskt på första försöket, vilken lyckträff!

Rystall: Grattis till dig också!! Jag kan tänka mig att det blir mer verkligt när man faktiskt får se att det är någon därinne. Jag måste skaffa lite böcker och läsa på nu tror jag. Har du läst någon bra bok i ämnet?
    Och tack för tipset, jag har bara varit lite vagt illamående än så länge, men det kanske ökar på, det är ju så tidigt ännu. Det jag märkt mest är att jag inte är lika hungrig som jag brukar vara.

• f.d. Svart brud

Grattis!!!
    Gud så roligt! Du har en krävande men mycket intressant och glädjande tid framför dig! Var så säker :)
    Och på familjeliv hittar du många vänner!

Grattis till dig också Rystall!!! :)

Själv är jag gravid i 11 veckan med mitt andra barn. Jag mår pest när jag är gravid, men det är värt det när barnet väl landat!

Illamåendet brukar komma kring vecka 7-8 och brukar gå över efter ett par månader (vissa mår illa hela graviditeten, medan andra inte mår illa alls).

Jag är illamående och har yrsel och har lång startsträcka varje morgon. För mig funkar det att fixa en liten petflaska med blandad saft intill sängen och ett paket skorpor. Då kan jag dricka ett glas saft och ta en skorpa eller två innan jag stiger upp på morgonen (annars faller jag ner i en liten hög på golvet)! ;)

Jag är känslig som bara den med blodsockret och måste äta små nyttiga mellanmål rätt ofta.

• Sweetchili

Tack Fd. svart brud, vad kul, nu kan vi följas åt, skönt att ha nån erfaren i faggorna Hur gammalt är ditt första barn?

• Hemax

Sweetchili, Rystall, f.d. Svart brud - GRATTIS!

Spännande med en massa BT-bebisar!

• f.d. Svart brud

Sweetchili
    Min Leo är 1,5 år, så han kommer att bli storebror strax efter det att han fyllt 2.
    Jag finns också på FL, men där är mitt nich "Mausiii". Om du har några funderingar är det bara att höra av dig. :)

Hemax
    Tack! :)

• f.d. Svart brud

Sweetchilli
    "mitt nick" skulle det ju vara!! :D

• Jema 26/11-2005

G R A T T I S!

Vet precis vilken glädje det är. Är själv gravid i vecka 26 och gifter mig nästa helg.

Jema

• f.d. Svart brud

Jema

Grattis själv, vad roligt!!! :)

• Jema 26/11-2005

f.d. Svart brud
    Tack!

Jema

• Rystall

Sweetchili: Jag kan tipsa om Lennart Nilssons "Ett barn blir till". Den är fylld med fantastiska foton på hur fostret ser ut i olika stadier av graviditeten. Den boken fick min mamma när hon väntade min storasyster. Vi barn älskade att läsa den när vi var små. Sen fick syrran den när hon väntade sin första och nu skall jag få den. Lätt sönderläst för hennes barn har oxå tittat på de fina bilderna.

Svart brud och Jema: Grattis åt era fantastiska graviditeter!!!!

• f.d. Svart brud

Rystall

Thank you, baby! ;)

Svar på tråden Sweetchili gravid!!