• Janne71

Blue Nun Gold edition mousserande vin

Hej!

Nån som privatimporterat Blue Nun Gold edition via systembolaget och vet vad det kostar per flaska och vilken minsta kvantitet är att ta hem, alternativt om nån vet ett alternativ till detta vin.

//Janne

• Svar på tråden Blue Nun Gold edition mousserande vin
  • Janne71

Kom på att det kanske finns "guldflingor" att köpa som man kan preparera glasen med innan man häller i annat bubbel, nån som vet?

//Janne

• Johanna = en lat kock

du kan köpa 24k bladguld - det funkar på allt från drycker till tårtor

• Janne71

Kanon, vart hittar man detta? Guldsmeden?

//janne

• Janne71

och givetvis tack för tipset.

• Johanna = en lat kock

kolla hobbyställen som slöjddetaljer eller stenhuggerier som förgyller gravstenar mm

• Janne71

och du hade helt rätt

bifogar en länk jag hittade när jag nu visste vad jag skulle söka på
    martinscolor.com/default.asp?/produktinfo.asp?id=4114&action=&sok=&flist=true&arr=403,400,351~lista

Tack skall du ha, nu har jag ju fått något att fundera på i alla fall.

//janne

• Cessa

Gold edition, är det guldigt eller? (Verkar ju så av inläggen ovan) Kan nån specificera lite? Hur ser det ut? Vi ska köra på mycket guld så det var ju en kanonidé med guldig dricka!

• Squeezetoy

Hör med systemet om det går, om man tittar på deras hemsida verkar den verken finnas med i det ordinarie sortimentet eller i beställningssortimentet.

Annars sök på olika sajter som säljer vin över nätet, det kanske finns någon sådan som har den i sortimentet.

Om du inte hittar den så får du väl ta dit favoritbubbel och hälla i guldflagor. Om du har en affär som gör finare praliner med garnering av bladguld så hör med dom var de köper ifrån.

Det är en rätt läcker idé faktiskt med guld i brudskålen.

Svar på tråden Blue Nun Gold edition mousserande vin