• bruden74

Är p-boten giltig?

Ni vet om en p-bot inte är rätt skriven kan den vara ogiltig

Hör kanske inte hit men måste ju fråga ändå.. om det inte finns kryss på "vägmarkering kontrollerad" eller " vägmärken kontrollerade" ej heller raden för "bilfabrikat" är ifylld.

Är den giltig?? Nån som kan eller vet nån sida man kan kolla vad som gäller?

• Svar på tråden Är p-boten giltig?
  • Annione

Vad står det som anledning till boten?

• bruden74

punkt 25 parkerat inom område med förbud att parkera..

• coolcat

Testa. Mina föräldrar fick en p-bot makulerad för att det var fel belopp (tror jag). Betala först och överklaga sen, så du inte får prick hos kronofogden... Men har ni parkerat där man inte får så finns ju risken att det inte går igenom... Men för kostnaden av ett frimärke kan det ju vara värt försöket.

• Johanna = en lat kock

tyvärr så ska man väl alltid betala trots att man håller på att bestrida den

men försök - jag har fått igenom två stycken...

• friedchen

Är du med i motormännen har de en jurist du kan fråga som medlem.
    De hjälpte mig vägrande av acceptans av privat utskriven P-bot.

Statliga allmäna kan ni få avskrivna direkt på polisstationen om det är ett uppenbart fel.
    Det har jag också fått.

men som de flesta annars så rukar det alltid bli att bita i det sura äpplet och lätta på lädret....

• Ellte

Menar du att du inte har parkerat inom område med förbud att parkera och vakten har gjort fel kan du såklart överklaga. Menar du att du HAR parkerat inom område med förbud att parkera får du väl skylla dig själv ;)

• Sanasol

Men vaddå? Har man gjort fel så ska man ju betala för sig, det tycker jag!

• Bridezilla K

Betala först, sedan kan du bestrida den, det gör du hos polisen. Men har du parkerat fel tycker jag definitivt att du ska betala och inte bestrida.

Svar på tråden Är p-boten giltig?