förkyld
har gått och blvit snuvig och ont i halsen. har 17 dagar kvar tills jag ska stå brud.
har ni några tips?
har gått och blvit snuvig och ont i halsen. har 17 dagar kvar tills jag ska stå brud.
har ni några tips?
Käka en massa immunozink tabletter (ca 2 om dan) Finns på apoteket. Drick massor med varm svartvinbärssaft, ha på ordentligt med kläder och vila och ta det lugnt!
Hoppas du blir frisk i tid!
Genomsnitts förkylningen varar i 7dag-en vecka så tills dess borde du vara frisk.
Annars kör jag alltid med ecinagard eller ecinaforce finns på apotek eller hälsokost. Är droppar att ta , brukar vara effektivt.
Rödsolhatt är det gjort av.
Läste i DN för några veckor sedan där det var en läkare som sa att förkylningsprepparaten som säljs typ ecinagard och annat inte hjälper att få förkylningen att gå över snabbare och inte heller hjälper i förebyggande syfte. En förkylning tar ca 1 vecka att gå över. Det bästa du kan göra är att vila, ta det lungt. Sedan kan man kanske lindra sina symptom med att dricka varmt och ta halstabletter om man har ont i halsen och värktabletter om man har feber eller ont i huvudet.
Drick mycker, typ varmt vatten med citronsaft och honung. Jag hade superont i halsen i måndags men nu är det redan nästan borta! Det går nog bra för dig med!
Att en läkare uttalar sig negativt om Ecinagaard är ju inte mkt att förlita sig på! Då någon annan läkare hade kunnat sagt att det hjälper!!
Hälso preparat måste gå igenom kontroller för att få säljas på apoteket o skulle det bevisligen ej ha någon effekt så skulle inte apoteket få sälja det....
Att prova det är nog det bästa för att själv få en uppfattning om det hjälper.
Helst så ska man ta det direkt man börjar känna av förkylnings symtomen då kan man slippa bli förkyld eller i vart fall att de blir lindrigare. Har man redan blivit förkyld så lindrar det o det går snabbare över.
Röd solhatt som är verksamsubstans har ju använts lång tid o ska förstärka imunförsvaret.
/Blåsippan som i kväll startat med ecinagaard för att mota bort förkylnings symtomen få se om det lyckas även denna gång...
tack för alla förslag.... knaprar hallstabletter nu.
så då borde min förkylning gå över tills jag gifter mig. så glad :)
Strepsils, en kopp gott te, en bra bok och vila..