• Ola bruden

Festlokaler i Kungälv

Hej på er,
    Vi ska gift oss i augusti och håller på att kolla runt på lite olika lokaler runt om i Kungälv. Är det någon som har något bra tips. Vi funderar också på catering, så om det är någon som har något bra tips där också så hade jag blivit glad.

• Svar på tråden Festlokaler i Kungälv
  • anmarie

Odd Fellow lokalen kanske? Har aldrig varit där men har kollat upp priser osv. Skulle kosta 1500kr att hyra med stolar, bord, porslin.. Max 80 gäster tror jag det var. Ligger på Gamla Gärdesgatan 10 B Kungälv. Mailadr jag hittade på nätet är: b-163@oddfellow.se
    Lycka till!

• nasa

Jag har varit i odd fellow lokalen på bröllop, kanonbra lokal, jag bor också i Kungälv och söker lokal ev den men vill kolla runt lite för mig är det nog dags 070707, tid att spara pengar, eller hur men åhh så långt.

• Ola bruden

Okej tack så mycket Jag har mailat till dem nu angående priser och så. "nasa" du som har varit där hur såg det ut inne i lokalen och var går man in någonstans? Har för mig attt jag har sett en skylt ungefär vid varuintaget vid Coop Konsum, stämmer det? Ja man behöver verkligen spara pengar nu är det slut på all annan spontanshopping som man har pysslat med innan. Var ska ni gifta er nasa?

• nasa

Hello! Jo man går in på baksidan, upp för en trappa. Det är rätt fräck där för när man kommer in så är det en slags mingelbar med soffor och fotöljer, man får gå igenom en korridor så kommer man till festlokalen och köket(stort) det är ett kanon ställe, vi skall nog också ha denna lokal. Jo angående bröllopet, min man har varit lite av och till men han vet hur gärna jag vill och av kärlek osv blir det om det är en lördag den 7/7-07 i kungälvs kyrka, men vet inte hur jag skall kolla det, vet du?

• nasa

Helt otroligt, detta måste vara ödet, den 7/7-07 är på en lördag.
    Jag måsta nog boka både kyrka och festlokal med en gång, det kanske är många som vill gifta sig detta datum.

LUSTIGT!!!!

• Ola bruden
    Vad kul. Då måste det verklien vara ödet. Du har inga bilder på lokalen? Vet du hur det är om man måste köpa maten där ifrån eller fixar man det själv och hur är det med alkoholen får man ta med det själv också.
  • nasa

Man får nog fixa mat själv, catering eller så, japp sprit får du ta med själv också.

• nasa

förresten ola bruden:
    Var skall ni gifta er och när?

• princess_edition

finns d nån hemsida för den här lokalen? är oxå intresserad. e ju ett bra pris å om man får ha me sig egen mat å alkohol så e d ju jättebra!

• martins pingla

Vi gifte oss i trädgården vid Tofta bränneri i augusti. Festen hade vi i lokalen där och vilken gooood mat de hade! Supergott! Hade egen dricka men anlitade de för trerätters. Jättetrevliga människor som äger det!
    Rekommenderar varmt!!!

• Ola bruden

Vi ska gifta oss den 19:e augusti nästa år i Romelanda kyrka.

• Ola bruden

Det är bra att man kan få ta med sig mat och sprit själva för det blir ju lite billigare då. Ni har inte inte hört talas om Hisingens Hembeställning. Jag såg en annan tråd här på BT där de diskuterade dem. De skulle tydligen vara bra.

• Ola bruden

Martins pingla, hur mycket kostade det att hyra Tofta bränneri? Men har inte det bytt ägare nu?

• Z:sson

Ola bruden:
    Jag gifte mig i Romelanda kyrka.

Jättefin kyrka!
    Är förresten döpt där också.

Lycka till!

• martins pingla

Ola bruden:
    De bytte ägare förra sommaren.
    Det kostade 6000 för lokalen men vi lade till 2000 för städning.
    Man kan även få personal genom dem. För de betalade vi 150 kr/tim. Det är verkligen en underbar feslokal som man kan smycka precis som man vill ha den.
    Om du vill ha bilder kan jag maila till dig.

Svar på tråden Festlokaler i Kungälv