• alpha

transport EFTER festen...?

Hur 17 gör man med transporten EFTER festen??? All info jag hittat handlar om transport från vigselplats till fest, men vårt stora frågetecken är hur vi transporterar oss efter festen till hotellet vi ska bo på över natten. jag menar... vi kan ju inte beställa någon flådig bil till en viss tid, festen kanske blir världens håll-i-gång till tre på natten, eller så händer knappt något efter brudvalsen... Och att åka en "vanlig" taxi så uppklädda och tjusiga :D känns inte heller så kul. Nån klurig som löst detta på något bra sätt??

• Svar på tråden transport EFTER festen...?
  • Ofelily

Har funderat i precis samma banor faktiskt! Det är ju inte så himla kul att åka fin limo mitt i natten när "ingen ser" heller...

Själva har vi löst det så bra att vi bor på hotellet där festlokalen är. Lite trist att missa det där med limo och så, men som sagt, vem ser en mitt i natten?

Jag skulle nog ta vanlig taxi ändå. Det blir så onödig kostnad annars.

• Mrs W 2b

Jag vill oxa veta hur andra tanker/har gjort!

Jag funderar pa att boka en vanlig bil fran Freys hyrverk som hamtar oss, men da maste man ju veta nar man vill ga forstas. Det skulle iaf kannas lyxigare an vanlig taxi, och man kan nog vara mer saker pa att bilen ar ren inuti, vilket ar en fordel nar man har vit, stor klanning.

• Pysen

Vad kostar det att åka med Freys hyrverk??

• Bondromantiskt Juli 06

Vi har tänkt att ta vanlig taxi, kännen inte sa viktigt hur man aker fram pa natten... I större städer finns det taxi limosiner (typ en extra lang Mercedes, Volvo eller nat), det kan ju vara ett lite festligare alternativ till vanlig taxi.

• alpha

Tack för alla svar!

Bondromantiskt Juli 06
    Dessa taxi-limosiner, måste man boka dem i förväg eller kan man ringa och säga att man vill bli upphämtad av en om en halvtimma exempelvis...?

Fler bra förslag???? :)

• Mrs W 2b

Pysen,

Jag vet inte - har inte bokat annu. Det star inga priser pa hemsidan, men du kan ju ringa och fraga, om du ar nyfiken.

• Juli06

Hej!!!

Tänkte fråga om limousinerna som kan beställa via taxi företag visst har de en skylt uppe på taket där det visar från vilket företag de kommer?? Hur mycket kostar det???

• Mrs W 2b

Pysen,

Jag har bokat nu, och en vanlig limosin gar pa strax under tusenlappen.

• Mitt hjärta är hemma

Svår fråga detdär. Vi kanske tar vår egen bil till vigseln och festen - men vem kan köra den efter vin etc till maten??
    Puffar för fler tips.

• Mrs W 2b

Jag tror att det just pa brollopet ar vart att lamna egna bilen hemma!

• Mitt hjärta är hemma

Verkar dock smidigt att kunna tuta runt i sin egen bil den dagen när man skall till frissan och sminket och kanske till fotografen...
    Sen får det väl bli taxi från festen och åka kommunalt och hämta bilen dagen därpå.

Inte helt optimalt dock så fler goda råd mottages tacksamt.

Svar på tråden transport EFTER festen...?