• Turtryne

Turtryne (en av de röda brudarna) gift!!

Ville bara dela med mig av vår berättelse om den bästa dagen i vårt liv!

Hela dagen var underbar. Vaknade kl. 6 och hoppade i duschen medans mamma gjorde frukost åt mig och sedan så åkte jag iväg till frissan där jag skulle vara kl. 8. Hon började med min håruppsättning på en gång och kl. 9 kom sminkösen. Sedan blev jag totalt ompysslad i 4 timmar!! Det var hur kul som helst och när jag var färdig så kände jag mig och såg ut som en prinsessa!

Kl. 12 hade vi tid för fotografering och det gick jättebra och vi är såååå nyfikna på korten. Det var många konstiga poser och lite stela leenden till en början men sedan gick det bra.

Efter fotograferingen åkte vi ner till Göteborg och checkade in på Tidbloms Hotell (jättemysigt) och sedan följde en timmes nervös väntan på rummet innan taxin kom som skulle ta oss till Barken Viking. Under den timmen hann vi med att skåla i en flaska bubbel och äta lite snacks på rummet.

När vi kom fram till båten så fick vi springa och gömma oss på en gång eftersom våra gäster var hack i häl på oss och vi ville inte visa oss innan vigseln. När vi satt där och väntade så blev det lite vin och lugnande ord från vår vigselförrättare. När alla gäster hade satt sig så gjorde vi oss klara för entrén när vi upptäckte att Peters knapphålsblomma hade lossnat och hängde lite visset på kavajen så det blev akut lagning med tejp!!

Sedan satte ingångsmusiken igång. Vi hade valt "What a wonderful world" med Louis Armstrong och den var klockren!! Det var helt magiskt att gå in med Peter och se alla som stod och snyftade... Jag klarade mig dock hela vägen utan en enda tår!! Efter några inledande ord om hur vi träffades så var det dags för ringväxlingen och Peter var lite stirrig så han försökte sätta ringen på fel finger och han lyssnade inte riktigt när jag väste: fel, fel!! Men till slut insåg han vad han höll på med och jag fick min ring! När vigselakten var slut så spelade vi "Now and forever" med Richard Marx men jag måste erkänna att jag hörde inte alls den låten för jag var så uppe i allt så det känns som en dimma...

Efter det var det dags för brudskål och mingel och lite fotografering innan vi gick ut till de övriga julbordsgästerna och drack glögg i foajén. Det var jättetrevligt och vi fick en hel del gratulationer och lyckönskningar från helt främmande människor. Kul!

Julbordet var en välsignelse! Det var helt fantastiskt gott och vi blev hur mätta som helst så vi åt inte så mycket julgodis som vi hade sett fram emot att kunna göra.

Efter maten gick vi ner till vigsellokalen igen där de hade möblerat om och dukat fram bröllopstårta och kaffe och Bailey's (såklart!). Vi hade en jättetrevlig stund tillsammans med telegramuppläsning och presentöppning. Sedan åkte vi tillbaka till hotellet och hade JÄTTEMYSIGT....!!!

En alldeles underbar dag alltså! Ni kan vara lyckliga ni som har kvar att uppleva detta. Bilder kommer så småningom om ni vill kika på en brud i röd klänning!

• Svar på tråden Turtryne (en av de röda brudarna) gift!!
  • junibrud2006

Det låter helt underbart! Grattis! Ser fram emot bilderna!

• annki72

Grattis!!!!! låter som ni fick en underbar dag
    Åh nu längtar jag ännu mer tills det är min tur

Svar på tråden Turtryne (en av de röda brudarna) gift!!