• Kan inte vänta!

Mama Mia eller Munkbron?

Nu är jag gravid och ska välja mödravårdsmott. Men jag undrar vilken av Mama Mia och Munkbron som är bäst?

• Svar på tråden Mama Mia eller Munkbron?
  • Augusti-06

Jag har en kompis som går på Mama mia, Hornstull, hon e jättenöjd!

• Fröken Tärna

Jag har varit på MamaMia Karlavägen två gånger och pratat med två olika barnmorskor. Den ena var supergullig och den andra var barsk och direkt på ett rätt härligt sätt. Stämningen känns varm och personlig. Jag rekomenderar dem starkt.

• UllisB

En vän till mig stod i valet mellan Mama och Munkbron då hade hon hört mest bra saker om den senare. Om Mama hade hon hört en dålig sak vilket påverkade hennes val att välja Munk men med facit i hand har Munk varit struliga de har bytt barnmorska ett antal gånger, ställt in tider gång på gång etc. Så, detta är iofs inget tips men, det är nog hugget som stuket om du inte vill ha garanterad plats på BB Sthlm - då ska du välja Munk

• Juanita

Jag har tyvärr inga bra erfarenheter från Mamamia!
    Munkbron vet jag inget om alls.

• Pejohe

Jag gick på MamaMia Götgatan och tyckte att det var... sådär. Min barnmorska och jag "fann" inte varann och jag tyckte alltid att hon var dåligt påläst om mig. Dessutom fick jag barn i augusti, så det var mycket sommarvikarier och fullbokade kurser. En av vikarierna fick jag däremot suverän kontakt med, så det handlar nog mest av allt om att hitta en barnmorska man trivs med, inte om vilken klinik man går till. Lycka till och grattis!

• Sköööönt...

Min vännina har gått på Mama Mia Götgatan två ggr, och hon rekommderar det varmt fick bra barnmorska som hon trivs bra med. En annan var på mama mia hornsgatan och fick dåligt kontakt med barnmorskan där såå att hon bytte. Så det handlar nog om personkemi antar jag. Jag själv skulle nog börja med Mama Mia och kändes det ej bra så skulle jag bara byta för det kan man ju alltid göra om man inte trivs ihop.

Lycka till...

• Blågrön

Jag gick på munkbron och är så enormtsupernöjd! Jag tror dock det helt beror på att personkemin stämde så bra mellan mig och min bm

• Jennifer E

Jag har hört massor av neg om Mama Mia från mkt säkra källor men får ej föra det vidare. Skulle lätt välja Munkbron men kan säga att landstingets ställen är ofta minst lika bra!

Går själv hos vanlig BM och är supernöjd! Är annars för privata alternativ så det är inget sånt.

• Jennifer E

Oj, såg nu att tråden var supergammal...

• Schnappi

Jennifer E:
    Äh, det gör inget om tråden är gammal.

Själv tror jag att personkemi är oerhört viktigt. Jag gick ett par gånger på Mama Mia på Karlavägen och är i n t e nöjd.
    Så då behöver jag inte säga mer.

• Jennifer E

Absolut är personkemin det viktigaste!

• Sophia08

Har gått på mama mia på karlavägen sen i juli 05 och är hel nöjd har även 4 kompisar som oxå går där och är jättenöjda. jag har gått dit 1 ggr/ varannan mån sen juli och har alltid blivit väldigt bra bemött av all personal jag mött på. Jag kan varmt rekommendera dom

Svar på tråden Mama Mia eller Munkbron?