• Jeppson

Jeppson gift! Jipiiii!!!!!!

Så äntligen blev det dags, och det var nog en av de mest underbara dagarna i våra liv!!

Vi två, min syster och svåger på en strand på Sulawesi. Helt ljuvligt!

Jag håller på och skriver ner hela händelsen, men det är en så lång historia att jag måste ta den pö om pö. :)
    Lite alt-text finns vi de flesta bilder, men inget mer - ni får hålla till godo med bara bilderna så länge. :) Tyvärr hann det bli så mörkt så fort, så det blev inte så många...

www.roppejempa.se/brollop/index.htm

• Svar på tråden Jeppson gift! Jipiiii!!!!!!
  • Jeppson

Tack! Jag ska lägga ut lite fler bilder från själva resorten sen - jag kan verkligen rekommendera den!

Mia73: Det är en liten ö i Indonesiska övärlden. Man åker väl främst dit för att dyka tror jag. :)

• Jeppson

Halloj alla! Tack, vad gulliga ni är!

Mia73:
    Nej, vi hade inte varit där förut. Resan var egentligen redan planerad, och sen bestämde vi oss för att ta bröllopet där på samma gång. :) Danny, som har resorten, fixade allt åt oss, vi bara sa att vi ville vigas på stranden - resten (och det var massor) fixade dom. Allt var SÅ romantiskt, och mycket bättre än vi någonsin hoppats på! :)

mml:
    Hihi! Kjolen hade jag låtit sy upp hos en sömmerska i Solna. Den kostade 2500 inkl. material. Livet hade jag sedan innan (inköpt i Danmark).

HeWi:
    Resorten heter "Minahasa Lagoon" och ligger strax utanför Manado i norra Sulawesi. Flygbiljetten kostade 10,000 per person tror jag, och boendet på just den här resorten var 77 euro per person och natt, så ganska dyrt. Men vi hade delat upp det så att vi bodde här några dagar, och sen på andra ställen (beroende på vart vi ville dyka).

Ängla:
    Tack, ja jag tyckte han var jättefin! Och corsagen hade han knåpat ihop alldeles själv! :)
    Ja, vi ska ha festen senare, men fick tyvärr skjuta fram den (skulle ha varit på nyår). Jag tror dock inte att jag har klänningen på festen - det är helt enkelt för otympligt att dansa i den. :D Fast, vem vet, jag kanske ändrar mig! :)

Gerda:
    Jag rekommenderar det verkligen! Det var så skönt att slippa alla måsten och all stress. Dessutom fick vi nu njuta av vårt bröllop i flera steg; först pappersskrivningen i stadshuset. Hur enkelt det än är och hur fort det än går så är det väldigt högtidligt och jättefint. Sen vigseln på stranden. Och sist en stor baluns med alla vännerna. Perfekt! :)

• Jeppson

Nej, tyvärr, det var bara min syster och svåger. Resten av familjen var dock med vid Stadshuset som vittnen. :) Vi var borta 1 månad och bröllopet låg liksom mitt i, så tyvärr hade dom ingen möjlighet att följa med. Men det var deras idé från första början, så för dom var det helt ok. :) Dom är med på festen sen också.

• Jeppson

Tack å tack å tack igen!! :)

Bride no1: Hehe, tack så mycket!! Jag blir alldeles generad!

Virginia: Ja, det var verkligen avslappnat. Eftersom vi inte varit med och planerat någonting, utan tog saker och ting som det kom, så blev det aldrig stressigt eller ens särskilt nervöst. Jag är SÅ glad att vi gjorde det på det här sättet - som handen i handsken! :)
    Australien låter härligt. Min... MAN :D är där nu och jobbar 1 vecka - det verkar vara ett fantastiskt land!! Hoppas verkligen att han kan få en tjänst där nån gång så man kan flytta dit ett tag. :D

Beachy: Iiiihh!! Hur var det nu - har ni ordnat med allt hemifrån? Skulle era familjer med? Vad ska ni ha på er? *nyfiken i en strut och vill fortfarande gotta mig i andras bröllopsplaner*. :)

• Jeppson

Wow, det låter härligt! Kul att så många följer med! Jag kan rekommendera att låta "alla andra" fixa så mycket som möjligt - det är underbart att bli överraskad och bara "hänga med" i strömmen - slippa oroa sig över sånt som eventuellt inte blir som man planerat, och ta allt extra som sker som bara ännu ett plus. :) Det bästa beslut vi fattat var när vi avsade oss all planering. Det kan inte bli annat än perfekt på en sån plats med den man älskar, och när ni nu dessutom har familj och alla vänner med er - det är som bäddat för succé! Njuuut!! :)

Vi skulle också ha kryssat runt i norra Sulawesis ö-värld, men pga storm så fick vi avbryta efter en natt ombord. 2 dagar senare var värdret finfint, men då hade vi redan ordnat med annat. Synd! Men syrran hade nog vägrat ändå - hon var verkligen livrädd denna enda natt ombord.

Hihi! Lycka till med packningen! Ett tips är att ta allt det tyngsta och mest värdefulla i handbagaget - för att slippa övervikt.

• Jeppson

Tack fine! :)

Kjolen hade jag beställt från en sömmerska, och jag hade väl en bild i huvudet över ungefär hur jag ville den, sen hjälptes vi åt för att få det precis rätt. Jag ville liksom få en känsla av "vind och hav" i den, därav det böljande assymetriska. :) Livet hade jag köpt i Danmark tidigare, så hon sydde bara kjolen, plus la till lite tyg i livet för att det skulle "höra ihop" bättre. Och så bytte vi banden i ryggen. :) Kul att du tyckte om den!

• Jeppson

Oj, det låter avancerat. :) Hoppas ni får det precis så perfekt som ni tänkt er!

Vart ska ni bo någonstans? Har de nån hemsida man kan titta på?

Bra tips om att åka via USA om man har mycket packning! :)

• Jeppson

Tack, va ni är söta!!
    Det blir inte av att man går in här så mycket mera, men när det väl blir av så möts man av massa smicker. Gulle er!!

• Jeppson

Och förresten Beachy - det hela såg jättefint ut! Jag saknar att vi inte hade möjlighet till någon "riktig" fotograf, men vi filmade allt så att vi ändå kan få tillbaks den där härliga känslan om vi vill. Jättefina bilder verkligen!

I helgen hade vi vår "bröllopsfest" där vi bl.a visade en liten 10-minuters filmsnutt från vigseln. Det var mycket uppskattat!

Svar på tråden Jeppson gift! Jipiiii!!!!!!