• Diddisen

Brasiliansk Vaxning

Är det någon som har provat??
    Funderar på att göra det men är lite rädd för att det ska göra ont. Å så är det ju lite pinsam eller är det bara jag som är fjantig??

• Svar på tråden Brasiliansk Vaxning
  • KCsMama

Jag vill också men tycker att det är för pinsamt!

• martinibruden

Hej. Jag e nyfiken. Vet ni hur det går till? Nån som gjort det som kan beskriva lite idetalj hur det går till? jAG vet ju att det är vaxning av ens intimare delar men ändå. Pinsamt? Jaaa kanske

• pickolina

Det är inte alls pinsamt. De som utför det är ju proffs och vana att göra det. Gör ont, ja det gör det men man överlever. Själv blev jag dock väldigt öm och svullen och var det i ett par dagar efteråt. Sedan blev jag inte alls impad av resultatet så jag föredrar definitivt rakning -ingen smärta, billigt, bra resultat. När jag hade vaxat mig fick jag dels plocka en hel del strån med pincetten samt att jag fick raka mig regelbundet ändå pga att vissa strån gått av istället för dragits ut så de växte ju upp direkt.

Nej det är inget jag personligen rekommenderar. Men vissa gillar det ju uppenbarligen.

• martinibruden

Hur är det där med SVAMP och vaxning. Vissa gynekologer varnar jag för att vaxa just för att man lättare blir mottaglig för svamp. Jag lider av svamp ett par gånger per år...och hm..kanske inte är värt att bli slät och fin om svampen kommer som ett brev på posten.

Svar på tråden Brasiliansk Vaxning