Nån med erfarenhet av p-plåster?
Ska till MVC och diskuetra prev-medel om två veckor, men jag är nyfiken på att höra om någon har erfarenhet av p-plåster? Positiva/negativa erfarenheter?
Ska till MVC och diskuetra prev-medel om två veckor, men jag är nyfiken på att höra om någon har erfarenhet av p-plåster? Positiva/negativa erfarenheter?
Ja..jo det har jag använt, men bara en månad, fick faktiskt mkt finnar av det men det hade kanske gått över om jag fortsatt vad vet jag, swen tyckte jag det var lite ofräscht med det där plåstret som blev lite kläggigt, men jag tycker fortfarande att själva iden är bra. Men det jag använder nu och kan rekomendera är nuvaringen, en tunn böjlig plastring som man stter in så sitter den där i tre veckor o så tar man ut den och får mens.
Och den enda biverkan jag fick av den är att brösten växte märkbart. (bra).... :)
Tänkte bara förtydliga och säga att det är en hormonfylld silokon/plastring, som att stoppa upp en karta p-piller som min barnmorska uttryckte sig.
Jag använde p-plåster i ca. 2 år. Hade aldrig några problem med de(men jag tålde även p-piller bra..). Smidigt att man bara behöver tänka på att byta en gång i veckan och det gör ingenting om man glömma att sätta på ett nytt plåster till exakt rätt tidpunkt. Det går bra så länge man kommer ihåg samma dag.
Sen är de kanske inte alltid så vackra att titta på (de får svarta ränder snabbt...)
Har haft p-plåster 1 månad nu och jag har fått hemskt mkt finnar. Hoppas att det ger sig annars så kommer jag att sluta med dem. Har provat att sätta det på lite olika ställen, när jag hade det på magen så fick jag utslag. Gick bätte på skuldran. Men iden är bra så jag får väl fortsätta ett tag till innan jag bestämmer mig helt.
Jag provade på plåster i 2 månader men jag tyckte det var helt värdelöst! De lossnade hela tiden, inte alltid helt å hållet men då blev jag ju jätteosäker på om de värkade eller inte...
Kan du inte få ett test plåster, utan hormoner i, det fick jag i förrgår när jag tog ut min p-stav. Bara för att prova hur den sitter.