Usch vad taskigt sagt från dem där "små tjejerna"!
Jag har haft för några år sedan problem med att inte kunna gå upp i vikt. vägde runt eran vikt som ni gör nu. (51 kg ungefär). är 167 cm lång. fick spydiga kommentarer ifrån mina sk. vänner. Visst kanske dem var oroliga för att jag vid ett tillfälle hade rasat i vikt. Men varför jag gjorde de var ju för att jag mådde pysiskt dåligt i ett förhållande med min första kärlek. Tyvärr så var denna relation inge vidare då jag konstant fått utstå spydiga kommentar från min dåvarande. att jag borde äta lika mkt mat som en kille / som han. att jag var kräsen att jag inte kunde äta vad som helst som han kunde. osv. i 1,5 år stod jag ut tills jag insåg att jag inte kunde må så som jag gjorde. så jag bröt mig loss från den relation o gick vidare. att komma tillbaka o kämpa vidare med stöd från min familj, var himla jobbigt. samtidigt som jag brottades med att lämna någon jag "oturligt nog" höll kär, från att börja tänka på mig själv igen bara o se till att jag mådde bra. Detta var för många år sen som tur är. Nu har jag kommit över min kroppsfixering om att jag måste se större ut för andra säger de!!
o mitt ständiga behov att "försöka se större ut". Så fort jag släppt folks utåt press, kommentarer o min egna självinsikt så började jag faktist gå upp i vikt. idag är jag fortfarande mina 167 cm från jorden o 63 kg . jag är super nöjd. känner ingen press från någonstans längre.
Försök släppa alla tankar från omvärlden o inse att du duger som du är. Låt ingen någon "små tjej" trycka ner dig. dem är så okunnig o oförstående.
Att någon säger" Gud vad smal du blivit" behöver inte alltid vara ett postivit klang, de beror ju helt på hur man säger de o vem man säger de till.
Man går ju inte o säger " Gud vad tjock du blivit". De är idiotiskt. önskar folk kunde tänka lite mer på vad som hoppar ur deras munnar!
kram på dig!