Inlägg från: f.d. Svart brud |Visa alla inlägg
  • f.d. Svart brud

Rygg som knakar - till vilken läkare skall jag ta min blivande?

Läkare kan inte göra mycket åt ryggar, förutom operera eller medicinera med värktabletter. Jag föreslår att din blivande söker upp en bra kiropraktor eller naprapat.

När jag bodde i Stockholm gick jag till Norra kiropraktormottagningen i Sollentuna. De var jättebra. Jag vet inte om de finns kvar där, men det skulle inte förvåna mig.

Jag har gått till de flesta instanser under de senaste 10 åren med min rygg och nacke. Jag har en whiplashskada och det den "vanliga sjukvården" kunnat erbjuda mig är värktabletter och en vända på smärtkliniken med vattenjumpa samt psykoterapi för trafikskadade.

Jag måste regelbundet gå till en naprapat eller kiropraktor för att hålla mig hyfsat bra. Blir bara värre av att gå till sjukgymnast, tråkigt nog (har gått till 6 st).

• f.d. Svart brud

De jag gick till var också Doctor of Chorpractis-utbildade. Håller med att man ska se till att de är legitimerade. Titta i telefonkatalogen på kiropraktorer, så står på många kiropraktorer.

De sätter inte igång och knäcker en utan orsak, utan man blir först intervjuad om sina problem och noga undersökt innan man blir behandlad. Mer än en vanlig läkare kan göra när det gäller ryggar, faktiskt...

Svar på tråden Rygg som knakar - till vilken läkare skall jag ta min blivande?