Massa tips
Hej tjejer..
Är ju en del trådar om tips hur man ska få ner budget t.ex. Men dom finns ju överallt :)
Så här tänka jag att vi bara skriver tips om hur man får ner budgeten och annat till bröllop..
Hej tjejer..
Är ju en del trådar om tips hur man ska få ner budget t.ex. Men dom finns ju överallt :)
Så här tänka jag att vi bara skriver tips om hur man får ner budgeten och annat till bröllop..
Gör buketten själv, önska pengar i julklapp eller presentkort på ställen ni ska anlita, exempel fotograf, hårsalong eller liknande.
Att ha en lokal där man får stå med alkoholen själv (Tysklandsprit) blir ju billigare, gör buketten själv eller samla på blomstercheckar.
Inbjudningskort kan du göra själv, finns fina färdigvikta kort i enfärgat på Timarii, köp en guldpenna och börja skriva lite nu så blir det inte jobbigt i längden.
Fynda snygga snören/sidenband i tygaffären och knyt runt korten för att piffa upp.
se om du kan låna en tårtställning eller gör ett enda stort tårthjärta själv.
Man kan säga till en kompis och ta korten. Om han/hon är duktig vill säga och lägg ut engångskameror på borden.. Annars får man inte så mycket roliga kort på gästerna...
www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m1225356-1.html hittade den gammla tråden också
Låna accoaries utav andra.. En del grejer som amn köper till bröllop kommer man ju inte använda igen..
Och en brudklänning använder man ju inte så ofta heller.. Så hyr om det blir billigare :D
Tycker jag skriver mest själv:D
Men att lägga undan nån tusenlapp varje månad tjänar manotrloigt mycket på när det är dags medatt slänga ut dom :)
Solosång kan frågo släkt och vänner..
Dukar lakan från Ikea eller billigt vit tyg på löpmeter
Bordsdekoration Plocka blommor eller köp billiga grejer.. :D
Man kan ha buffe.. mycket biligare..
Vi kommer lägga undan ca 5000 kr per månad fram till vårt bröllop den 7 juli 2007. Det smartaste är ju att spara så mkt man kan tills det är dags, så att man faktiskt kan få det bröllop man vill. Det är även viktigt att fundera ut vilka delar av bröllopet som man känner är viktigast och som man vill lägga pengar på!
Vi kommer satsa på;
Min klänning
Fotograf
Middagen
Bröllopsresan, såklart men den ligger utanör budgeten.
Satsar på 40-50 000 kr i bröllopsbudget.
För ca 45-50 gäster glömde jag att säga!
Vi ska ha ca 40 gäster, budget på ca.35000:-
*Vi har tänkt anlita catering,buffe´
.
*Be en duktig tjej att fotografera.
*Köpa klänning på rea och sälja sen.
*Tala om för frisören att jag inte behöver komma och göra en provuppsättning.(Bruduppsättning).
Jag har fått håret uppsatt förut "bal-tärnuppsättning" och det blev superfint.På så sätt kan jag få en lika fin frisyr,fast billigare.
Make-up likaså.
*Buketten likaså, en enklare bukett, då jag kommer att tala om vad vår budget för blommorna är och så får de göra en bukett med de blommor jag vill ha efter den summan. (ca.300
*En jättesöt tiara har jag köpt på H&M för 79:-
*Slöja ska jag försöka köpa beg. eller på nätet.
*Skor har jag tänkt köpa till hösten när de rear ut.
*Min M2b hyr sina kläder.
*Jag har tänkt köpa lite smågrejer efter nyår till bordsdekorationer, som går i silver och vitt.
Färgtema är lila-vitt-silver.
Ja det var väl ungefär så långt vi kommit i planeringen, men vi har över ett år på oss, så det känns rätt lugnt.
En sak till, jag tror att man får mer för pengarna om man är ärlig och säger som det är, när man t.ex går till frissan och floristen, att man inte har så stor budget och hur mkt
...hur mkt man kan betala. Skulle det vara så att de inte tycker att man kan betala tillräckligt så gå till någon annan! mycket handlar om hur kreativ man är och om man har lite fantasi, så kan det bli så mkt finare och bättre än om det är dyrare. Framförallt personligare.