• Mika-Fika

Bröllops lokal värmdö, ingarö?

Behöver lit ehjälp på traven, sk agifta oss i Ingarö kyrka nästa sommar men funderar på vart festen ska hållas. Är det någon som har ett förslag el ngn bra erfarenhet av ingarö, värmdö området? Tacksam för svar! Kram

• Svar på tråden Bröllops lokal värmdö, ingarö?
  • Lillan2

Jag har varit på bröllopsfest på en stiftsgård i Nacka,Graninge stiftsgård tror jag den hette och det var bra tyckte jag. Brudparet hade också ordnat en båt som transporterade från Ingarö kyrka till stiftsgården - mkt trevligt.

• ak76

Ligger inte Fågelbro där? (obs! från en icke stockholmare :)

• Lillan2

Jo det gör det, helt rätt. Mycket bra, även om jag inte varit på bröllop där, bara bott ett par dagar. Mamma Mia vilken god mat!

• BlueTopaz

Jag ska själv gifta mig i ingrö förhopnningsvis (man kan ju inte boka förrän 3jan om man inte bor i kommunen) Vilket datum har du?

Vi sa vara på grand hotell saltsjöbaden, men andrra ställen vi tittat på kan ju oxå vara något: Skepparholmen var andrahandsfavorit, annar finna skeviks gård och vår gård.

• Mika-Fika

Hej! Tacksam för alla snabba svar!(inte så snabb själv dock...)

har int eännu bestämt ngt datum då det blir sommarn 2007, men det kanske är dags nu?
    Fågelbro låter ju undetbart men tror den prislappen blir lite för stor för oss. har en budget på ungefär 30-40 tusen, och då jag inte vart på så många bröllop, lite osäker på vad man kan få det.? Borde gå tycker man ju!:)

Inte något annat lite billigare förslag?

Kram Mika-Fika

• Kirsto

Det finns en bygdegård i Värmdö som en annan tjej har rekommenderat här. Vet tyvärr inte hur den ser ut då jag inte har varit där. Men du kan ju höra dig för om du blir nyfiken? Skulle rymmas iaf 100 pers där kommer jag ihåg.

• Mika-Fika

Tack! Ska kolla upp det.

• bamsebrum

Vi höll till på Säby Säteri. Kanonservice till drygt 100 pers och billigare än många andra ställen även om det blev ca 1000 kr per kuvert. Nästan bäst av allt är att många sover över och man käkar frukost tillsammans. Vi bodde över i ett litet men mycket fräscht och nyrenoverat torp i närheten.

Jag har svårt att tänka mig en bättre plats för festen!

Svar på tråden Bröllops lokal värmdö, ingarö?