• Bidde

Får ingen fasthet i kroppen

Jag har ett problem som blev aktuellt nu igen när jag provade en kortärmad klänning som jag tänkte ha på en fest nu på torsdag. Det är nämnligen så här att trots att jag är smal 36-38 i storlek, 173 lång och 62 kg och mycket vältränad (har alltid motionerat och styrketränat) tränar 2-3 ggr i veckan på gym samt motionstränar 2ggr/v. så får jag ingen tonus. Det syns helt enkelt inte hur vältränad jag är.(Förutom på hållning odyl). Jag har liksom ingen fasthet i kroppen känns det som. Jag har sladdriga "skurgumsarmar" med antydan till celluliter samt sladdrig mage. Jag vill absolut inte gå ner i vikt bara bli fastare i kroppen. Däremot så FINNS musklerna där. Många blir jätteförvånade när jag ex spänner mina armar, är DU så vältränad? Ja just det, det är bara det att det inte syns!Kul! Det är som om musklerna är gömda av ett lager av, ja vadå? Fett, extra tjock hud? Är noggrann med kosten, eftersom ett av mina barn har diabetes så var jag insatt hur kolhydrater och socker påverkar oss långt innan GI blev populärt. Nu undrar jag om någon som läser detta har ngt tips. Det här känns inget kul!Känns som om jag kämpar till ingen nytta!

• Svar på tråden Får ingen fasthet i kroppen
  • Kairi

Hej!

Låter som du hamnat i en väldigt frustrerande situation...

Tycker du ska boka en timme med en personlig tränare och diskutera vad problemet kan vara. Du kan göra en kalipermätning och kolla underhudsfett och sånt - se vad ni kommer fram till.. En sån timme kan kosta några hundralappar men det kan det ju vara värt.

Vad jag vet kan "slapphet" och celluliter/apelsinhud annars bero på dålig elasticitet i huden. Det kan man påverka genom t ex regelbunden peeling. Men jag är ingen expert alls..

Lycka till!

• nillan10

Hej!

Jag kan rekomendera att du går och får gjort LPG behandlingar. Det fungerar nästan som att du dammsugar dig med ett munstycke. Jag har själv gjort det och är supernöjd med resultatet

• missQ

Äh, du är säkert jättefit, man dömer alltid sig själv för hårt. Och om du har lite sladder här och där, gör det verkligen nåt? Huvudsaken är väl att man år bra

Svar på tråden Får ingen fasthet i kroppen