• Diddisen

Problem med sex efter mens

Vet inte om det bara är jag som har problem med detta. jag har väldigt sköra slemhinnor så jag o min sambo försöker att inte ha sex när jag har mens, mest för att jag blir uttorkad av mens skydd.
    Jag har mens i 7-10 dagar och Använder oftas tampong men försöker att vara utan något skudd på natten för att det ska kunna luftas lite.
    Nu till mitt problem, när vi ska ha sex första gången efter mensen så spricker jag alltid några millimeter och detta gör ont, detta händer fast jag är riktigt upphetsad. Konstigt problem kanske Men är jag ensam?? Nån som har nåt tips??

• Svar på tråden Problem med sex efter mens
  • Lilla spöket Laban

Ett tips är att införskaffa en menskopp. Läs på menskopp.se för mer info. De torkar inte ut på samma sätt som andra mensskydd.

• pickolina

Använd Ellen-tamponger som är bättre för bakteriefloran och balansen. Använd även vitt vaselin (finns på apoteket) för att smörja in underlivet med under mensen. Använd även det när ni ska ha sex efter mensen.

• Forsfors

om du har såna problem så kanske det skulle vara bättre att byta till binda, annars så kanske du har tamponger med för hög uppsugningseffekt som gör att det blir torrt, du kanske skulle pröva någon mindre sort?

• pickolina

Tänkte oxå på det som Forsfors skrev, om tampongens storlek. Själv använder jag bara mini-storleken, även när mensen är som mest. Man ska absolut inte använda störra storlek än man behöver för det är fruktansvärt uttorkande.

• Diddisen

ska tänka på det med tampongstorleken.. Binda kan jag inte heller använda då den blir för tät.
    Har provat vaselin när jag var yngre får nog testa igen .. tack för alla svar

• pickolina

Inte vanligt vaselin dock, utan vitt vaselin på tub. :)

• Maandy

Har också samma problem, bra tips ska testa det!

Svar på tråden Problem med sex efter mens