• melie

Mensen är inte sig lik...

Jag är en tjej på 22 år och min mens har alltid varat 3-4 dagar. Men denna månad (den kom när den skulle), men jag är nu inne på sjunde dagen... :/ Någon som vet vad detta kan bero på? Tanken på att jag skulle kunna vara gravid har slagit mig. Jag har pojkvän sedan drygt ett halvår tillbaka och vi har varit lite slarviga om man säger så. Men jag har förmodligen svårt att bli gravid, då jag med tidigare pojkvänner varit mycket slarviga, utan att bli gravid. Jag kan tillägga att brösten, som brukar vara ömma innan mensen och under de första dagarna, nu forfarande är väldigt ömma. Speciellt det vänstra, som nu plötsligt är större än det högra. (Det har varit omvänt förut.) Någon som möjligtvis har en aning om vad som försigår? Mvh Lis

• Svar på tråden Mensen är inte sig lik...
  • KCsMama

Jag skulle göra ett graviditets test. Jag har varit gravid 3 gånger och 2 av gångerna har jag haft en längre blödning från början som jag misstagit för mens.

Kramar

• MrsLindgren

Samma här... med min förste son hade jag mens de fyra första månaderna, men den var sig inte lik. fast jag hade "omvänt" dsv. mindre blödning. Men i alla fall. Brösten gjorde jätteont, att röra dem var inte tal om. Samma sak med andre pojken. "Konstiga" blödningar och värkande, spännande bröst. Gör ett test. att du inte blivit gravid med tidigare pojkvänner har absolut ingen betydelse, den här killen kan vara " den rätte" för babyalstring!

• EhjärtaK = sant

melie:
    nu har jag inte någon pejl på graviditetssymptom (eftersom jag aldrig har varit gravid ). Men att du inte har blivit gravid tidigare behöver ju inte betyda att _du_ har svårt att bli gravid. Det kan ju dels bero på tur (eller hur man nu ser det) eller helt enkelt att killarna inte har varit så fruktsamma eller att ni inte passade ihop kemiskt.

Svar på tråden Mensen är inte sig lik...