• madeleneee

till dem som äter eller har ätit jasmin!

hjälp!

jag vet att det här är fel forum igentligen men det handlar i alla fall om jasmin.
    jag har ätit p piller i några år nu. för två år sen gick jag upp ca 10 kg i vikt och gick då till min BM för att få hjälp med viktökningen. hon ville att jag skulle testa jasmin så nu har jag ätit dem i ca 8 månader. för ca 5 månader så fick jag problem med min mage. för några veckor sen kunde jag inte behålla mat m.m gick en kvar sen fick jag springa på toa. och kunde få sitta där upp till 15 ggr/dag! jag trodde såklart att det var en vanlig smitta så jag givk inte till läkaren förän i tisdags. då hade jag rasat 3 kg i vikt sen förra veckan=/. läkaren tog prover både blod- och odlingsprover. idag fick jag reda på blodproverna. allt var bra förutom leverproverna. de var förhöjda. kan det vara så att p pillrena har påverkat allt detta?? enligt min BM och doktor så ska det inte vara så, men jag tror det ändå:( nu måste jag vänta på odlingsproverna innan doktorn kan avgöra resten. är så nervös!
    har någon haft samma problem som mig?
    har ni även haft ont vid sex, typ blivit pinknödiga? haft som ilningar inombords? tappat sexlusten?

tacksam för svar!

//madelene

• Svar på tråden till dem som äter eller har ätit jasmin!
  • Jajosefina

Hej

Vad tråkigt för dig att det inte har funkat med yasmin :(

Jag bytte från trinovum till Yasmin för lite mer än ett halvår sedan och har inte haft några större problem. Har varken gått upp eller ned i vikt och har inga problem med att behålla maten alls..

Jag tror inte att det ENBART kan vara ppillren som har påverkat dig på det där sättet, det låter ganska konstigt. Förmodligen är det något annat också..

Det du skriver om att du blir kissnödig vid sex är nog mer eller mindre vanligt och jag tror inte det har något med själva ppillren att göra. Jag själv har också ibland ont vid sex, men av helt andra skäl än de ppiller jag använder.

Hoppas att du får svar när proverna är gjorda! Sköt om dig!

• KCsMama

Det jag tycker att dus ka göra är att se till att det kommer upp i dager. Även om de tror att det inte beror på p-pillrena så vet man faktiskt inte och jasmin är ju relativt ny.

• sam81

Hej,

Jag har också haft problem med yasmin. Jag har fått torra slemhinnor, vilket gör att man får ont vid sex. Jag har också noll sexlust. Jag har som du haft problem med magen, men har inte tänkt på att det kan vara pillren. Men jag har läst om andra som också fått problem med magen av just yasmin, så det är mycket möjligt att det är dom.
    Ska i alla fall sluta med dom nu....

• Brunkullan

Jag har märkt att jag måste dricka MASSOR av vätska när jag äter Yasmine, för att inte få vätskebrist! Det är nog därför som man inte går upp i vikt med Yasmine, för att dom är vätskedrivande. Med andra p-piller samlar kroppen vätska! Det är min teori......

Men i övrigt har jag inte haft några problem, utan har snarare haft "trevliga" biverkningar, såsom större bröst och bättre hy!

• <:3 )~~~~

Bara en liten parantes, ej trådsvar:
    Jag gick upp med yasmin - och fick dålig hy..

• cutti

Var det första pillret du hade? Isåfall kan det mycket väl vara hormonförändringarna som bidrog till finnar och ppiller gör inte så man går upp i vikt i sig, utan man blir sötsugen hela tiden på allt och då äter man mer.
    Jag hoppas att det är så för jag hade nyss tänkt byta till yasmin från mitt som inte verkar fungera så bra.

• Juliette

Vad är det som gör att man går upp i vikt av p-piller? är det vätska eller blir man mer sugen och äter mera? Eller går man bara upp utan orsak?

• <:3 )~~~~

cutti
    Nej det var det inte.
    Jag började inte äta mer eller mer onyttigt än förut.

• Fröken_06

Jag tappade min sexlust helt när jag började med Yasmin. Den bara dog knall och fall.
    Nu har jag slutat med p-piller och allt känns mycket bättre. Jag har fått medhåll av upp till sju personer som också tappade sin sexlust när de åt Yasmin, men de är den enda biverkningarna vi fått.

• Utpala

Vet inte om det har med saken att göra, men förr då man åt p-piller så måste man kolla levervärdena med jämna mellanrum. Är dock så dum i huvudet att jag inte vet varför. Kanske hade det att göra med p-piller med mycket hormon i, eller så trodde man ngt som visade sig vara fel.

Vet ngn?

Svar på tråden till dem som äter eller har ätit jasmin!