Inlägg från: madeleneee |Visa alla inlägg
  • madeleneee

till dem som äter eller har ätit jasmin!

hjälp!

jag vet att det här är fel forum igentligen men det handlar i alla fall om jasmin.
    jag har ätit p piller i några år nu. för två år sen gick jag upp ca 10 kg i vikt och gick då till min BM för att få hjälp med viktökningen. hon ville att jag skulle testa jasmin så nu har jag ätit dem i ca 8 månader. för ca 5 månader så fick jag problem med min mage. för några veckor sen kunde jag inte behålla mat m.m gick en kvar sen fick jag springa på toa. och kunde få sitta där upp till 15 ggr/dag! jag trodde såklart att det var en vanlig smitta så jag givk inte till läkaren förän i tisdags. då hade jag rasat 3 kg i vikt sen förra veckan=/. läkaren tog prover både blod- och odlingsprover. idag fick jag reda på blodproverna. allt var bra förutom leverproverna. de var förhöjda. kan det vara så att p pillrena har påverkat allt detta?? enligt min BM och doktor så ska det inte vara så, men jag tror det ändå:( nu måste jag vänta på odlingsproverna innan doktorn kan avgöra resten. är så nervös!
    har någon haft samma problem som mig?
    har ni även haft ont vid sex, typ blivit pinknödiga? haft som ilningar inombords? tappat sexlusten?

tacksam för svar!

//madelene

• Svar på tråden till dem som äter eller har ätit jasmin!
  • madeleneee

hej hej vill först och främst tacka för alla inlägg=) är trevlig och snällt när folk kan tycka till om p piller i sig.

jo som jag skrev tidigare så mådde jag inge bra då. och det fortsatte. jag kunde inte äta eller dricka för då fick jag sitta på toa. kunde få göra det upp till 12 ggr per dag:( *inte skoj* och så grinig man var!
    iallafall så fick jag reda på för ca 2 veckor sen att jag hade förhöjda levervärden. vilket är konstigt eftersom jag inte är överviktig eller dricker en massa alkohol. läkaren tyckte då att vi skulle vänta lite till och se om jag blev sämre innan han bestämde hur han skulle göra med mig! men hallå jag rasade i vikt, kunde ju inte behålla något och mådde jättedåligt!är inte det allvarligt?! hade tom blod i avföringen. men som de flesta vet om doktorer. mycket prat lite action.. efter samtalet med honom så hade jag fått nog. enligt honom kunde man inte bli såhär i kroppen av stress eller p piller. men man känner ju sin kropp bäst och man vet om något inte stämmer eller hur! så jag struntade i hans rekomendationer om att vänta och se.* har varit dålig i många månader nu* jag slutade med p pillrena och vet ni vad, jag är så mycket bättre nu=) blir bara dålig om jag stressar. tom sexlusten har kommit tillbaks;) något jag trodde var bortfluget till en annan dimension eller så haha. och så mycket gladare man är=)

än en gång tack så mycket för era inlägg!!
    och jag tror faktiskt efter det som har hänt mig, att man kan bli väldigt dålig av p piller. levern tar stor skada när den inte kan bryta/göra sig av med gifter".

tack och kram

• madeleneee

hej hej jag mår sååå bra nu när jag har slutat med yasmin=) gick tillbaks till mina gamla, follimin. d ända som va fel me dem va att ja gick upp i vikt. fick vätska i kroppen. men ja får väl träna mer:)
    ska man äta yasmin så måste man tåla mycket kan jag säga. många jag känner å har läst om har inte tålt dem=/ å ja kan säga att när man blir så dålig i magen så man får springa på toaletten 12 ggr per dag då har man inget skydd alls! då kan man lika bra vara utan p piller.

kram madde

Svar på tråden till dem som äter eller har ätit jasmin!