• chiqitita

Kan absolut inte med min mans bror!!!

Vad gör man i en sån situation?? Inget kan få mig att ändra min uppfattning. Så jag önskar mest att jag bara kunde vara ok med att nu är det så och inte bli irriterad på min man som ju pratar ofta med honom. Nu ses dom inte ofta eftersom dom bor långt ifrån varann....för tillfället. Men dom pratar med varann varje dag och länge!! Så bara för att jag inte kan med brorsan så går det ut över min man och jag blir småretlig med honom och är sur när han kommer av telefonen med honom. Det stör verkligen vårt äktenskap och jag vet inte hur jag kan ändra mig. För jag vill bara bli bättre på att handskas med detta. För han kommer ju aldrig att sluta prata med honom. Vissa perioder blir dom sura på varann och slutar att prata med varann ett tag och det tycker jag är jätteskönt. Men jag kan ju inte bara gå och hoppas på dom stunderna. Snälla, kan nån föreslå nåt?

• Svar på tråden Kan absolut inte med min mans bror!!!
  • MrsLindgren

Tyvärr har jag inga goda råd att ge, men jag har varit si exakt samma situation fast det var min dåvarande mans syster. Jag gick så långt att jag krävde att min man skulle välja mellan mig och sin syster, det var ingen höjdare kan jag tala om...
    Försök förklara för din man istället för att bara vara retlig och sur, hans kanske inte förstår varför och inte ens våra kära makar är tankeläsare.
    Lycka till!

• anne på grönkulla

Det är ju himla svårt att be någon välja bort ett syskon som den verkar stå nära... Vet din man om att du känner så här? Men det verkar som att du mest vill ha hjälp att inte själv "ta åt dig" så mycket av deras relation? Tolkar jag dig rätt när jag tror det? Alltså, till slut väljer man ju själv hur mycket man ska reta sig på andra människor (hur knäppt det än kan låta, men man kan "träna sig" i att sätta sig över saker där man vet att en strid inte går att vinna - är det nåt sånt du är ute efter?

Förresten, är det deras kontakt eller hur du reagerar på den som tär på ert äktenskap?

• chiqitita

Tack för era svar! Ja, det är mer hur jag reagerar på det för att jag vet ju att jag aldrig kan komma emellan dom och att det är jag som måste ändra mig. Men av nån anledning är det väldigt svårt. Vi kommer in i samma mönster varje gång. Han pratar med sin bror mestadels från sin mobil och när jag inte är omkring så han inte känner sig påpassad. Men så fastnar han ibland i telefonen i en timme på kvällen när vi är hemma och då blir jag så sur.....Jag vet bara inte hur jag ska komma ur min egen surhet som ju inte ändrar situationen utan bara gör det värre!

• anne på grönkulla

Se stunden som tid du får för/med dig själv, för att göra något som inte han uppskattar att dela med dig? Det kanske låter fånigt, men träna dig i att se det som bra att du får den tiden att göra nåt för dig, inte tid du använder till att reta upp dig i onödan?

Jag har inget bra råd just nu, ska fundera och återkommer...

• bellas

Vad är det som stör er relation? Är det något som du och brosan kan komma tillrätta med? Det jag egentligen är ute efter är om du tror att det skulle gå att prata med honom?

Jag tror på att man kan lösa det mesta med hjälp av ett sansat samtal - obs! Inget bråk. Om det ändå inte fungerar tror jag att du får acceptera att du känner så här och ge din sambo tiden tillsammans med sin bror. Försök också tänka så här att din sambo faktiskt valt dig och inte sin bror - det är dig han lever med!

Lycka till!

//B

Svar på tråden Kan absolut inte med min mans bror!!!