Hur skaffa kompisar??
Hur gör man för att skaffa nya vänner??
Vi fick barn när vi var rätt unga (17 & 19år) och flyttade då från orten till Sundsvall för att plugga/jobba.
Har nu gått 3år och vi har 2 barn tillsammans vilket såklart är jätteskoj men nu kommer problemet. De få vänner vi hunnit skaffa här under dessa 3år har alla flyttat iväg efter studierna. Jag har en vän kvar och min man ingen
Svårigheterna ligger ju lite i att vi lever ett helt annat liv än andra i vår ålder men samtidigt är vi ju fortfarande "ungdomar" och har inte så mycket gemensamt med de som är äldre, har pluggat färdigt köpt hus osv.
Snart flyttar vi till Kalmar där vi inte känner en kotte. Barnvakt kommer det inte bli tal om, kanske vi enstaka tillfällen på somrarna då våra föräldrar kommer och hälsar på (kommer vara ca 85 mil mellan oss).
Jag ska läsa på distans ett halvår till och min man ska förhoppningsvis plugga ett halvår han med annars är det a-kassa (förhoppningsvis jobb såklart) som hägrar fram tills i höst.
Men i vilket fall så lever vi ju vår vardag i "skilda världar" vi vill ju ha gemensamma vänner, något vi alltid mer eller mindre saknat.
Ge mig alla tips och råd ni kan komma på.