• inte min tur än (fast nu är det min tur

Fixar ni transport till gästerna mellan kyrka och festlokal?

Det tar ca 10-15 min med bil mellan kyrka och festlokalen. Måste man ordna med busstransport till alla gäster då tycker ni? Tänkte att man i OSA formuläret kan ha en ruta där man kan kryssa i om man som gäst tänkt ta bilen och om man har plats över och sedan pussla ihop så att alla får plats och i värsta fall betala taxi för dem som inte får plats....
    Eller tycker ni gästerna ska få styra upp detta själva?

• Svar på tråden Fixar ni transport till gästerna mellan kyrka och festlokal?
  • annki72

Vi har ca 20-30 min resa mellan kyrkan och festenlokalen och vi låter våra gäster fixa bil dit själva.

• Mrs W 2b

Om gasterna kommer i taxi till kyrkan, for att slippa kora hem efter festen, anser jag att det ar snyggast att ordna transport. Men om ni bjuder med bar kanske manga kommer i egen bil iaf, och da blir det inte lika viktigt. Jag har inte varit pa brollop dar transport inte har ordnats av brudparet, men det beror ju oxa pa vad som ar brukligt i din omgivning. Hur har andra slaktingar/vanner gjort?

• Mrs W 2b

...bjuder med barn... skulle det ju vara sa klart!

Vi bjuder inte med barn.
    Har inte varit på många bröllop,men på ett fanns det buss mellan lokal och kyrkan. Och på ett annat där det var riktigt långt mellan kyrka och lokal och dessutom utomlands fick man själv se till att få lift med folk som hade bil....
    Tror ändå jag ska avvakta och se hur många som hade tänkt ta bilen....

och på ett tredje hade vi själva bil så det var lugnt!

annki72
    Informerar ni gästerna om detta innan?
    Har många gäster barn med sig på bröllopet?

• Snartgift

Vi har ca 20 min till festlikalen,men gästerna åker bil dit själva.

• annki72

Vi har inte informerat om detta, utan anser att då vi INTE skrivit att vi ordnar det, så fixar dom det själva.

På hemsidan har jag skivit in vägbeskrivning till kyrka och feslokal
    och då fattar dom ju att dom ska ta sig dit själva

• aug06

vi har lite mindre än 10minuter mellan kyrka och festlokal med bil, tar säkert det dubbla att gå, tredubbla med snygga skor.. så vi har bokat bussar till gästerna. kostar 2800 ex moms6% för två bussar ink förare.... vi har 80 gäster...

• September06

vi kommer inte att göra det, utan bara ha en vägbeskrivning med i inbjudan. (ca 8km till festlokalen)

• Sunshine Girl

Vi har bokat 2 bussar åt våra gäster som ska transportera dom till festlokalen.
    Detta gick på 3000kr inkl moms
    När de svarar så får de även frågan om de vill ordna transport själva eller om de vill åka i bussen

Man kan väll boka buss rätt sent va, ifall ingen tar med sig bil,eller?

• Sunshine Girl

inte min tur än (fast nu är det min tur, det beror nog på när ni ska gifta er om det är högsäsong eller inte...
    Ring till några och hör efter :)

Sunshine Girl
    Får göra det!

Hur har ni andra gjort??

Svar på tråden Fixar ni transport till gästerna mellan kyrka och festlokal?