• Kvinna

stora bröst !

Hej på er alla bobbisar !
    Jag behöver lite hjälp med en sak.
    Ni som har stor och tung byst vad annvänder ni för underkläder ?.
    Man vill ju att hyllan ska se fin ut och inte för litet eller för stort.
    Jag läste här under där flera har förstorat sin byst. Hur hittar ni någon bh som passar till kupa dd,e,f?.
    Jag har flera gånger märkt att det är en nackdel med stor byst, för utvalet bland underkläder blir inte så stort när man ska ha en stor kupa som tex 75 DD Så var köper ni era underkläder ?

• Svar på tråden stora bröst !
  • Olivianna

Det finns en typ av BH som jag gillar som heter Minimizer. Den gör att visionen av en större byst ser lite mindre ut.

Affärer.. ja i Köpenhamn har du fler butiker i smeten där allt annat ligger (Östergade tror jag det heter).
    Alla underklädesbutiker som jag gick in på där och då drog jag igenom nog 8 stycken affärer hade tom min storlke 75 F vilket var en positiv överraskning.
    Måste tillägga att utbudet där även för kvinnor med större byst både var sexiga modeller och verkligen kvinnliga. Inte alls tantstilar...

I stockholm finns en butik på Mästersamuelsgatan 71 som heter "Detalils Underkläder och sånt" och i gamla stan på Västerlånggatan 47 finns en butik som är väldigt känd med namnet "Gustaf Mellbin".

NK har också ett av stockholms största utbud av alla storlekar har jag hört men jag har aldrig varit där.

Här har du även en artikel med stockholms underklädesbutiker:
    www.city.se/ArticlePages/200510/05/20051005153900_557/20051005153900_557.dbp.asp

Lycka till!

• Snöprinsessan

Jag måste få tipsa om en bra nätbutik
    www.missmary.se
    Det ser ut som nån kärringsida först men det finns finna bra bhar där. Jag har storlek 75 d och jag blev supernöjd. Minimizer är enormt bra. Lyft och förminskning samtidigt.
    Annars håller jag med dig att det är svårt att hitta bra underkläder just när man har 75 iallafall. H&M kan man ju glömma iallafall...suck! Lycka till i letandet.

• Kvinna

Ja det verkar svårt Snöprinsessan. Ja jag vet inte riktigt hur alla går tillväga med det rätta lyftet.

• pickolina

Jag har 75E och köper mina bh´s på Details, Åhlens City och NK.

Mina två favoriter är Gossards "Superboost satin" och Abecita "Lace" har jag för mig det var, den vadderade varianten.

Båda är väldigt snygga på, inte alls tantiga.

• pickolina

Tittar man på www.gossard.co.uk/range/superboost/satin/ så är det D+ padded plunge bra - RRP 23 jag har, den andra uppifrån.

www.abecita.com/index_uk_ie.html så går man in på produktgruppen och sedan top ten och bläddrar ner på Lace och klickar på bilden så man kommer vidare. Där finns två bilder, på en vadderad och en ovadderad. Jag har den vadderade. Det är alltså inte genomskinlig spets som en av de första bilderna (de man klickar på) missvisande visar.

• pickolina

Var kom den där flirtgubben ifrån????

• Ananas

Jag har 70H i vanliga fall. Nu är jag gravid och drar lite större över ryggen, men jag handlar allt numera på www.bravissimo.com

Jättestort utbud, snabb service och ingen tull då det ligger inom EU. :) Toppen.

de har faktiskt lite kläder också som är anpassade för lite kurvigare brudar. :)

• SYL

Jag lanar traden lite och undrar om nagon av er vet var man hittar snygga, klassiska skjortor, figursydda som sitter bra, AVEN over bysten? Jag har forhallandevis stor byst jamfort med min kropp och antingen spanner knapparna, sa det blir en oppning och man skymtar bh:n eller sa sitter skjortan som ett talt om jag gar upp en storlek.
    Sa.. nagon som vet marken som gor skjortor for kvinnor med byst..?

• pickolina

Ananas: Tack för sidan. De hade min favvo "gossard"... :)

• Ellen Botilda

å se dom hade min favvo freya också!
    vad blir 85 F i deras storlekar?

• Hemligabruden

Jag hittade en snygg BH i storlek 75F vid Stockholm Quality Outlet i Barkarby. 129:- ett riktigt fynd!

• Soffan1

hörrni brudar.. på Debenhams på drottningg i sthlm har dom bra utbud av stora storlekar.. o bra priser ere me... köpte 2 jättefina idag i storlek 75F för 498 spänn tillsammans...

• Ettolrach

Köper också mina på Debenhams, har 80G så det är inte det lättaste att hitta. Det roliga är att man där kan hitta annat än svart och vitt för det är annars det som står till buds i den storleken.

85F i brittiska storlekar motsvarar 38E har jag för mig. Brukar finnas storlekstabeller på sajterna som säljer underkläder.

Svar på tråden stora bröst !