Inlägg från: Delicatoboll |Visa alla inlägg
  • Delicatoboll

Sex & The City, Charlottes dog

L-N

Tittade mkt på den sista sidan du tipsade om igår och det står att eftersom hunden är ganska liten så går det utmärkt att han som som handbagage när man flyger. Jag flyger väldigt mkt så det skulle verkligen vara perfekt, men får man verkligen ha med hundar på flygen?????

• Delicatoboll

L-N du som har en, fäller de mkt hår???

Känns bättre att få fakta från nån som verkligen har en sådan ras än bara läsa på internet.

Jag ska inte skaffa hund ännu men har länge funderat på det och snart kanske jag slår till.

• Delicatoboll

Tack för svaren. Nej jag cyklar inte direkt mkt så det blir nog inga cykelturer för min framtida hund. Men det är perfekt att säga att det ska vara en cykelkorgs modell, för att få den storleken jag gillar bäst hos hundar.

Fällde den mycket hår???

Har läst att de gör det men att det är ganska lätt att ta bort eftersom det är långa hår.

• Delicatoboll

Har en kompis vars hund kan vinka.

Tack för att ni skriver och berättar massa saker, verkligen roligt att läsa.

• Delicatoboll

Jag vill ha en blenhiem. Jo jag skrev förut och frågade ang hundar på flyg. Har hittat att det går alldeles utmärkt, men hunden och buren får inte väga mer än 8 kilo. Läste att dessa hundar väger mellan 5,5-8 kg. Hoppas då jag får en som typ 6-6.5 för att kunna ha en bra bur och kanske ngt litet annat som handbagage. Eftersom allt handbagage max får väga 8. Men men sånt kan man ju inte veta iförväg.

• Delicatoboll

Vill veta lite mer:

Om det är mkt folk hur reagerar den då??

• Delicatoboll

Vet nämligen en hund som blir väldigt nervös om det är mkt folk. Den är aldrig still. Så fort någon rör sig så måste den upp och springa några varv runt huset. En sån hund vill jag inte ha.

• Delicatoboll

Jo det är klart att alla hundar har olika personligheter och det är ju tur det. Men ändå så är det ju skillnader mellan olika raser.

Okej alltså jag vet inte men har läst på många ställen att de väger mellan 5,5-8

• Delicatoboll

Men men om det skulle va lite mer så står jag ut med att betala lite övervikt för det står att det får man isf göra, som ett vanligt handbagage. Bara det håller motten om storlek.

• Delicatoboll

Tack för alla svar, fortsätt gärna skriva om ni kommer på ngt som är bra att veta. Jag har aldrig haft någon hund alls.

Svar på tråden Sex & The City, Charlottes dog