• Dröm

Vad bröllopet kostar från topp till tå? Räknas allt?

När man räknar på vad bröllopet kommer att kosta...menar man då allt från lokal till att skicka ut tackkorten?!

I budgeten har jag inte räknat med tackkort tex, för det är ändå pengar man får lägga ut efter bröllopet. Eller räknar ni allt? Även underkläder mm?

• Svar på tråden Vad bröllopet kostar från topp till tå? Räknas allt?
  • pialotta

Finns nog lika många sätt att räkna som det finns budgetar som det finns brudpar.....

Ingen exakt vetenskap precis "bröllopsekonomi"

• Midsommardagsbruden

Hej!

Vi diskuterar just detta i en annan tråd nu och vi la in allt i vår budget av det skälet att vi helt enkelt var nyfikna på var det skulle landa på för slutsumma.

• Blivande Fru!

Jag försöker räkna med allt som går och då allt från underkläder, tackkort, smycken och alla smådetaljer jag kan komma på.

• anne på grönkulla

Vi la in "allt" - att inte allt skulle betalas samtidigt ssåg vi bara som ett plus - det är alltid lättare när man kan sprida ut utgifter. Tackkort tex har vi beställt men inte betalat (3 mån e bröllopet... suck).

• Dröm

Ok! Ja det kan vara roligt att skriva ner pecis allt..så har man det på papper och kan spara det i sin bröllopspärm kanske

• Gerda

Vi kommer att räkna in allt - från frimärken, till tackkort, till pärlorna som ska vara till dekorationerna.

Just för att se den riktiga slutsumman.

Har en särskild xl-fil där jag skriver in allt som jag vet har fixerade priser.

• Dröm

anne på grönkulla :

ja jag tänka mig att jag kan bli lite sen med tackkort också...om jag känner mig rätt! men bättre sent än aldrig!

Svar på tråden Vad bröllopet kostar från topp till tå? Räknas allt?