Vårt bröllop! Lååångt + Bilder
Hej!
Här kommer min berättelse om vår underbara bröllopsdag på trettondagsafton!
Sov faktiskt väldigt bra natten innan, trodde att jag skulle vara superstressad, men det kändes lungt hela natten och morgonen. Klockan 10:00 kom jag till frisören, då hade redan min mamma varit där och gjort sin uppsättning. Håret blev precis som jag ville ha det och make-upen oxå. När hon var klar med mig kom mina tärnor med mackor och började hjälpa mig att klä på mig, DÅ började det pirra i magen!! De fick sina uppsättningar fixade och blev jättefina.
Pappa hämtade mig sedan och klockan 14:00 kom vi till ishotellet för vår fotografering. Vi blev fotade i nästan en och en halv timme på olika platser, KALLT var det! Jag hade min pälscape på på vissa bilder och bara klänning på andra. Jätteduktig fotograf, kändes väldigt avslappnat och bra. Det som var lite jobbigt var alla andra på ishotellet som ville ta kort, det var fullbelagt med japaner och engelsmän så fotografen fick säga ifrån ibland.
Kvart i fyra kom vi till Kiruna kyrka, mina tärnor var där och hjälpte mig byta skor och lägga på mer läppglans. Sedan började klockorna ringa och jag fick in med min pappa till Bröllopet på Ulvåsa. Min M2B stod där framme med sina marsalkar och alla var sååå fina. Kyrkan var nästan fullsatt, förutom våra 110 gäster var det massa andra människor och tittade. Jag lämnade en blomma till min mamma och sedan gick vi tillsammans fram till altaret. Vigselakten flöt på bra, men gick så fort. Enda grejen var att när min man skulle säga ja så väntade han med svaret i typ 6 sekunder, jag fattade ingenting och skulle precis sparka till honom på benet när det kom. Senare fick jag reda på att hans bestman hade lovat honom 100 dollar för varje sekund han väntade, tom prästen visste detta! :) Såg på filmen sedan hur alla skrattade, men det märkte jag inte då..!
Vi hade två manliga solister som sjöng Kärleken förde oss samman och Til death do oss part och spelade gitarr till, jättefint! Sedan gick vi ut till Bröllopsmarch till Per och Anna och svävade på moln.
När vi åkte till festlokalen var min pappa och min man tvungna att stanna på statoli och köpa varsin korv för att lugna nerverna...
Maten var underbar och festlokalen var jättefin. Många roliga tal och uppträdanden gjorde middagen ännu bättre. Pricken över i var när min 14-åriga lillebror gick upp på scen och sjöng en låt till oss, kompad av min syster och hennes pojkvän. Inte ett öga var torrt!
Sedan flöt kvällen på och alla hade jättekul, bandet var oxå jättebra. Helt plötsligt var klockan halv två och vi tog en taxi till sviten vi hyrt. Gästerna hade fortsatt partyt ett bra tag till efter vi åkte. Morgonen därpå åt vi frukost med de gäster som bodde på hotellet och sedan slappade vi på hotellrummet ändå till eftermiddagen.
Kort sagt en underbar bröllopsdag. Lycka till ni alla som har erat kvar, passa på att njuta av varje sekund. Dagen går så fort!!
Tack för alla tips och ideer ni kommit med!
Jag har inte så många bilder ännu, det finns några få amatörfoton i länken nedan. Jag lägger in fler när jag får dem från fotografen.
Kram på er
spaces.msn.com/members/malinochchrisse/