• Belluschka

Nyårslöfte...

Hejsan!
    Har gett mej själv ett nyårslöfte, skall följa "Tehodietti" (eftektivdiet ungefär) boken i 8 veckor (1000 kalorier/ dag), började 1.1.06 i fjol somrast vägde jag 126,3 kg (177 cm lång) men gick ner med motion och sunt förnuft till ca 109 kg. gjorde en "paus" september och framåt, och har gått upp igen, till 116,8 kg som jag vägde 1.1. Skall väga mej en gång i veckan (söndagar) och vill gärna skriva hit så man sporras att hålla igång och inte börja fuska.

vecka 1 = minus 5,0kg :)

• Svar på tråden Nyårslöfte...
  • Mastermind

Akta så att du inte äter för lite, bara. Jag har också lovat mig själv ett hälsosammare liv och har nu blivit medlem på Aftonbladets viktklubb -också 5 kg lättare sen nyår. ;)

• Belluschka

Var väldigt överraskad, det var inte min mening att gå ner så mycke, hade tänkt mej 2½ kg första veckan, 1 kg andra veckan och sedan 1-1½ kg /vecka

• Mastermind

Men om du går under ca 1200 kcal/dag ställer kroppen in sig på svält, så det är inte så konstigt att du går ner så mkt. :) Och så går du troligtvis upp igen när du slutar.

Grattis till viktnedgången, förresten. :D

• smul

Grattis till minskningen. Visst är det skönt när man får resultat. Kämpa på, det ska jag :)

Ställde mig på vågen efter nyår och fick en mindre chock. Hade gått upp 4 kg på en kort tid. Nu får det vara nog tänkte jag. Så jag har börjat träna och tänker på vad jag äter. Lagom portioner och inget godis/läsk i veckorna (lite 1 dag i veckan om jag varit duktig, någon njutning måste jag ha kvar för att kunna vara stark de övriga dagarna). Har gått ner 3 kg första veckan och minskat 3 cm runt magen. Hade som mål att gå ner ½ kg / vecka, så jag blev riktigt glad eftersom jag inte brukar kunna gå ner så lätt i vikt. Hoppas att det fortsätter i samma riktning (fast kanske inte lika fort) så att jag når den vikt jag strävar efter till sommaren (7-8 kg till).

• Belluschka

hejsan!

Vill bara lägga in en delraport. inget godis ännu i år (inkluderar chips, kakor, kex osv) och viktminskning hittills 10,6 kg (slutade med bokdieten, var skit) och nu är jag med på www.passagen.se,på nätdoktorn och det fungerar super. Alla med det är helt gratis!! och super förnuftigt.

• Belluschka

glömde skriva att total viktnergång 20,1 kg!!!!!!

• Carma

Grattis! Håppas att det håller i sig.

Svar på tråden Nyårslöfte...