• linsod

Bröstförstoring!?

Hej,

Jag har nästan betämt mig nu för att göra en bröstförstoring, har idag en liten A-kupa och vill bli en liten till normal C-kupa.
    Jag har varit på några konsultationer, Akademikliniken och Eriksbergskliniken i Stockholm. Är du det någon som har bra/dålig erfarenhet av dessa? De skiljer sig en del i pris 49 000 på Akdemikliniken och 42 000 på den andra...dyrare bättre??
    Förvirrad men vill operera mig!

Hej så länge!

• Svar på tråden Bröstförstoring!?
  • johanna_dalarna

hej!

jag är op för tre månader sen på Eriksbergskliniken, dom är helt underbara där.

Eftersom jag gjorde ett större lyft samtidigt med implantatet så blev det ju en större operation. Nu så tycker jag att det ena implantatet sitter lite högre än det andra, men jag ska på efterkontroll nästa vecka så få se vad läkaren säger om det.

Annars är jag supernöjd.

• AnneliJ

Hej!

Jag ska göra en operation på tisdag, på Victoriakliniken hos dr Randqvist. Jag har fått ett så bra bemötande, kan rekommendera att du kontaktar de för en konsultation! Jag är också en liten a-kupa idag och ska lägga in 280 gr, anatomiska hallongelé. De är droppformade och ser väldigt naturliga ut, du kanske har kollat på såna? Det finns ingen vätska i dom som kan rinna ut i kroppen utan de är fasta, som geléhallon i konsistensen:)
    Jag betalar 49000:- men jag tycker det är värt pengarna, de känns väldigt proffesionella...

Lycka till! :)

• aircondition

Jag är opererad på Sophia Hemmet i Sthlm. Jag är så nöjd. Med allt från första besök till besöken (2 st.) efteråt.
    Från liten A till normal/stor C på 1 timme! Kanon!!

• ceciliaj

linsod:

har du läst på tråden Bröstförstoring(3) o Bröstförstoring(4)??? där står det mycket bra.

sedan kan du även bli medlem på plasticsurgery.mylava.net där det finns massor med tjejer som har eller ska göra en bröstförstoring.

själv gjorde jag min op för drygt två månader sen. är jättenöjd med allt! lycka till!

• paprika

Hej..
    En fråga till Aircondition
    Hur mycke la du in o vad för modell!!*L*..
    hoppas du ser detta o kan svara skulle bli väldigt glad!!,,,Må gott kram..

• aircondition

Hej paprika!
    Jag la in 260, gelehallon. Alltså fast silicon. Helt runda. Det finns ju droppformade också, men eftersom jag var fullständigt platt innan, fanns det en överhängande risk att inplantaten skulle synas. Jag har dom bakom bröstmuskeln. Detta av samma anledning som ovan.
    Lycka till gumman!

• cockie

aircondition

Haloo :) Tänkte bara höra vad du har för mått annars, längd, vikt om man får fråga såklart :)
    Kram

• aircondition

Såklart du får fråga! Jag är 160 cm lång (eller kort snarare) 55 kg. Min läkare på Sopfia, tittade på mig och granskade mig verkligen, för att se till att mina "nya bröst" verkligen skulle passa mig. Och det gör dom!
    Hur ser du själv ut? Vad har du för tankar om storlek och så? Jag tänkte faktiskt inget om storlek och så innan. Jag ville få tips från en som kunde. Dvs en läkare. Efter att han tipsat om storlek, gjorde jag rispåsar. Alltså vanligt ris i tygpåsar. Jag använde gamla stay up. Och så hade jag dom och provade med.

• paprika

Tusen tack!!..Aircondition!.
    För dina svar.

• aircondition

paprika:
    Det var så lite...

• Therése 2006-07-01

linsod

Jag har gjort mina på akademikliniken för 2 år sen, jag gjorde då gelehallon, dropformade och kan säga att det va det bästa jag gjort. Kostade mig 49.000 men det va värt varenda krona. Ps glöm inte att ta försäkringen som gäller för förhårdnader som kan hända vissa människor. Man kan också få nedsatt känsel i bröstvårtorna (som dom glömde säga till mig :S ).

• paprika

Hej!!
    AnneliJ
    hoppas du mår bra.:)
    Hur känns det nu när du har op dig?
    Va det charles som föreslog st eller du??..
    Hade du ngn önskan ang st B eller C cupa?
    O till slut vad har du för mått runt bröstkorgen?.
    Undrar lite för eget bruk!Där av alla frågor;)
    Kram.

• AnneliJ

Paprika

Jotack jag mår bra, efter omständigheterna... :)
    Jag är glad att det är gjort nu, de kommer nog bli superfina när svullnad och sånt gått ner. De är ju fortfarande väldigt hårda o strutiga, och inte alls naturliga, men det kommer väl, får stå ut några månader till... :)
    Vid min första konsultation hos Charles bestämde jag mig för 245g, även fast han rekommenderade en aning större, som enligt honom passade bättre till min kropp.
    Men jag ångrade mig nån vecka innan op. och tog den storlek som han från början tyckte. Bestämde mig för att lita på att han kunde se sånt bättre än mig. Och jag är nog glad att jag gjorde som han rekommenderade, tror att det är perfekt storlek för mig:)

Mitt mått kring bröstkoregn, menar du under bröstet? Då är det 77 cm.

Har en profil på plasticsurgery.mylava.net, AnneliJ heter jag, kommer lägga upp bilder under kvällen.
    Fråga på du bara!
    kram kram

• linsod

Hej Anneli!

Nu har jag också opererat mig , i tisdags på Akademikliniken. Jag har lagt in 320 ml droppformade geléhallon implantat bakom bröstmuskeln. Jag är jättenöjd med storleken men de är väldigt hårda och spända så jag vet inte hur de kommer att se ut om ett par dagar. Jag har lite ont men det känns även härligt. Hur snabbt blir brösten mjuka?
    Kram

• paprika

HeJ!:)
    Tack för svaren!..Jag får mera perspektiv ang st på bröst:Posetivt:)..När man frågar runt lite när jag inte har ngn att titta på i irl.Så tack tack igen!!:)..Må gott!.ska logga in på Mylava:).

Svar på tråden Bröstförstoring!?