• Melissa

Någon som såg Sex Inspector?

Hej! Jag bara undrar om det var nån mer än jag som tittade på det nya programmet på tv 4 ikväll, sex inspector? vad tyckte ni? Är det bra att ha ett sådant här program eller inte?
    Jag blev själv förvånad över kvaliten i programmet, hade förväntat mig något pinsamt dokusåpa-wannabe känsla över det hela. Men det var seriöst tyckte jag och kommer titta på de andra avsnitten också. Jag tycker det är bra man tar upp såna här ämnen som faktiskt de flesta disktuerar med sina vänner och som man gärna vill veta mera om. Tror många kan bli hjälpta eller få ideér genom att titta på dessa program, eller vad säger ni?

(misstänker det finns två sidor av saken)

• Svar på tråden Någon som såg Sex Inspector?
  • Sweetchili

Jag tyckte det var en lam ursäkt för att visa människor ha sex i TV. ganska patetiskt. De råd de fick hade de kunnat prata sig fram till utan att exploatera sitt privatliv på det viset. Helt OK med mig om man vill göra det men själv skulle jag aldrig ha med mitt barn i ett program om mitt eget sexliv - smaklöst helt enkelt. Det känns ärligare med Big Brother-sex än att försöka förklä det hela med hjälp av psykologsnack.

• Texas

Tyckte att det verkade bra och seriöst. Nu har jag bara sett det första avsnittet så man får väl se vad man tycker framöver.

• smul

Jag såg bara ca 15 minuter av slutet, men tycker att det var intresant och lärorikt. Tycker att det är bra med ett sådant här program, då jag tror att det är bra att få lite tips i detta område för att ge extra krydda åt sitt eget sexliv. Men en sak är viktigt, det måste sändas SENT på kvällen för att undvika att minderåriga ser på det, eftersom det är ett vuxenprogram.

• Jajosefina

Jag tyckte att det var ett ganska löjligt program och paret som det handlade om igår verkade vara väldigt okunniga om det mesta som hade me "sexteori" att göra. Haha, de där lät knäppt.. Jaja, det tyckte jag i alla fall.

• l i s a

Bra tyckte jag! Fick en del nya idéer till vad man kan göra Meeen jag tycker absolut att sexscenerna var helt onödiga! De hade man kunnat skippa totalt. Jag blev bara generad...

Jag tror absolut att många kan bli hjälpta.

• Mastermind

Jag såg inte det, men utifrån vad ni skriver så verkar det ju som om olika par fick hjälp med sitt sexliv. Sånt är så tragiskt, att dom inte själva kan prata med varann och utforska vad dom själva tycker om, utan att blanda in någon annan.

smul - Det spelar ingen roll om man sänder ett "sexprogram" kl 21 eller kl 2 på natten; om en minderårig vill se programmet så gör dom det ändå.

• Ellte

Mastermind: Om man HAR problem är det väl bra att det finns folk som är utbildade på att hjälpa till oavsett om det gäller mat, sex eller mental hälsa..och att folk vågar söka hjälp? Tycker du likadant om alla som går till terapeuter av olika slag?

Att göra det i tv låter ju däremot lite sjukt :?

• Lady Marmelade

Håller helt med Ellte. Tycker att det är bra att man kan få hjälp. Tänkte att man själv kan snappa upp lite tipps för att kanske förbättra sitt eget sexliv.

• Mastermind

Ellte - Jag tror att många hade klarat av att komma över sina problem ifall dom bara vågat prata med varann. Det är så löjligt när man inte vågar säga saker till sin andra hälft. Tycker jag. Men om man pratar igenom problemen och fortfarande inte hittar nån lösning, ja, då kan en terapeut vara en bra lösning. Men som sagt; jag tror att minst 50% av dom som går till en sådan kan lösa problemen på egen hand, om dom bara släpper på sin prydhet lite.

Och jo, att ta upp sånt i TV är jättelöjligt, och något jag förväntar mig från USA eller England, inte Sverige. ;) Var programmet svenskt, förresten?

• abnocto

Jag såg programmet inspelat igår ihop med karln, Och jag måste säga att vi skrattade. Risken finns ju att man förstör sitt eget sexliv om man ska följa deras råd. När jag nu nästa gång kommer att trycka honom på "punkten" under låret kommer han troligtvis att skratta ihjäl sig...... Och inte kommer jag lägga fina bilder av karln på sängen för att känna att han är nära, om jag nu hade behov av det. Lite konstiga råd enligt min utsago.
    Men jag tror ändå att detta program är bra, i vissa delar. Nu var det ju en tjej som fejkat i sängen i 2 års tid, herregud gör man sådant under så lång tid???? Jag har aldrig fejkat, varför skulle jag det? Går det inte så går det inte!
    Och inte var det mycket sexbilder utan mycket snack. SKa i alla fall fortsätta se serien ifall de kan komma med något bra tips...............
    VI fick i alla fall en trevlig rolig stund i soffan (då menar jag när vi skrattade och kommenterade programmet)

• l i s a

Den där tryckpunkten verkar spännande! Den ska helt klart testas! Fast det klart vi kommer garva men lite asgarv i sängen är ju inte helt fel

• nokana

Jag tycker att programmet var bra! Det finns folk som har svårt för att diskutera sex, framför allt med sin partner. Skulle själv däremot aldrig fläka ut mig i TV på det där sättet, men bra att vissa vågar. Visst skulle de kunna skippa de "smaskiga" detaljerna, men tänk hur många som säkert känner igen sig och inget vågar säga. Bara vetskapen av att dom inte är ensam hjälper.

• aircondition

Om man har problem i sitt 6liv, varför måste man vara med i tv och reda ut dem...? Jag tycker det är "jag-vill-bli-kändis" lång väg....snart kommer en svensk version....

• Nilo

Var det ingen som reagerade på att det verkar lite konstigt att ställa upp i ett sådant program när man har så stora problem med sin sexualitet att man inte kan få orgasm med sin man utan att lägga en kudde över ansiktet...?

Det går inte ihop för mig, och därför känns det hela lite uppdikterat och fejkat.
    (Ovesäntligt egentligen, för programmet var både lärorikt o nyttigt tycker jag. Men det stör mig...)

• Ellte

Nu såg jag programmet igår och tyckte inte ALLS det var så farligt som det har blåsts upp i media... Det kan väl vara bra för många att se skulle jag tro :)

• Valli

Att ha problem i sängen behöver inte bero på att man inte kan prata med sin partner, lika lite som att man inte behövr ha problem med partnern om man har andra problem som social fobi eller depression.

Att prata med en terapeut kan ju va lösningen på alla möjliga problem som kanske sitter inuti.

Jag har en hel del hämningar sexuellt, pga att jag tidigare levde ett helt annat liv och såg sex som en bekräftelse på att jag dög. Jag var den spännande älskarinnan åt en massa killar som bara ville en sak. När det sen dök upp en kille som ville ha mig för den jag var, raserade hela min sexualitet.

Och det är inte lätt att bygga upp det igen utan hjälp, trots att vi pratar och pratar.

Fejka orgasm är nog rätt vanligt. Jag minns när jag var typ 17 och började testa sex med min första pojkvän och jag minns att jag grät för att jag inte fick orgasm. Jag trodde det var nåt fel på mig och jag hade inte läst nånstans att det var vanligt att tjejer/kvinnor inte får orgasm under samlag.

Nu står det mer om sånt i tidningarna men inte då. Klart man kan sätta igång och fejka om man tror att man är otillräcklig.

Svar på tråden Någon som såg Sex Inspector?